Skype og Bluetooth?????
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 19-02-05 11:52

Hej, jeg har fået en tanke....

Skulle der være noget i vejen for at man kan smække en bluetooth dongle
i computeren og så bruger mit BT headset (Jabra BT 250) sammen med den og
SKYPE???

Kan man det???

Og er der evt en eller flere der rent faktisk har prøvet dette og fået det
til at virke???

Det ville jo være temmeligt lækkert at kunne snakke trådløst OG GRATIS....

Har også set at man kan få en bluetoothdongle der kan række 100 meter i
stedet for de 10 meter,
mener bare at dette ville være den ultimative løsning, og det bliver jo ikke
dårligere af at man kan
gøre det gratis.....

P.S Jabra BT 250 har 8 timers taletid...

Mvh Henrik Silkeborg

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 19-02-05 13:38

Henrik (Silkeborg) wrote:
> [...]
>
> Skulle der være noget i vejen for at man kan smække en bluetooth dongle
> i computeren og så bruger mit BT headset (Jabra BT 250) sammen med den og

Ja, det kan man godt - hvis den bluetooth stack du har på din PC ellers
understøtter Headset profilen.

> Og er der evt en eller flere der rent faktisk har prøvet dette og fået det
> til at virke???

Ja, med en Jabra BT200

> [...]
> stedet for de 10 meter,
> mener bare at dette ville være den ultimative løsning, og det bliver jo ikke

Det kan du ikke. Det kan godt være, at din dongle kan sende 100meter til
dit headset, men headsettet sender jo kun 10 meter... Altså kan du
stadig kun bevæge dig 10 meter væk fra din PC, hvis du vil have 2-vejs
kommunikation ;)

Mvh Thomas Jørgensen.

Fra : Kasper Mikkelsen

Dato : 19-02-05 13:50

Jeg har det til at køre med bluetooth. Det er med en dongle fra Level one,
og så med et logitech headset.

Men det er rigtigt, at mit headset kun rækker 10 meter, selvom donglen
rækker 100m. Men det fungere ellers fint.

/Kasper

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 19-02-05 17:10

Hvad vil det sige i praksis?
Og hvad gør man ved det?

> det

Så skulle min Jabra BT 250 nok også kunne

> GRATIS....

> ikke

Ok, og det ville jeg jo gerne, men vil da gerne ha en 100 meters BT dongle,
er der nogen der kan anbefale en bestemt???

Mvh Henrik

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 19-02-05 17:13

> Ok, og det ville jeg jo gerne, men vil da gerne ha en 100 meters BT
> dongle,
> er der nogen der kan anbefale en bestemt???
>
> Mvh Henrik

Og er der fidus i at bruge de ekstra kroner en USB 2.0 måtte koste frem for
en USB 1.1???

Mvh Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-02-05 16:25

In article <cv7buj$188o$1@news.cybercity.dk>, Thomas Jørgensen wrote:
> Ja, det kan man godt - hvis den bluetooth stack du har på din PC ellers
> understøtter Headset profilen.

Det er korrekt. Microsoft ved nemlig, at der ikke er nogen der kunne drømme
om at sætte et headset til en computer, og derfor supporterer de ikke
headset i deres Bluetooth driver til XP SP 2.

Hvorfor ikke bare opgradere fra Skype til SIP ? Så kan du bruge
en adapter og billege CEPT telefoner og få de 100 meter rækevidde.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 19-02-05 17:07

> [...]
> om at sætte et headset til en computer, og derfor supporterer de ikke
> headset i deres Bluetooth driver til XP SP 2.

Ok, hvordan løser man det???

> Hvorfor ikke bare opgradere fra Skype til SIP ? Så kan du bruge
> en adapter og billege CEPT telefoner og få de 100 meter rækevidde.

Hvad er SIP???

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-02-05 18:55

In article <4217641b$0$29280$14726298@news.sunsite.dk>, Henrik (Silkeborg) wrote:

> "Povl H. Pedersen" <povlhp@acomputer.home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, hvordan løser man det???

3die parts Bluetooth drivers. Der følger forhåbentlig nogle med
dit BT interface.

Der er flere vejledninger på nettet i hvordan man slår Microsoft
lortet ihjel.

> Hvad er SIP???

Det er den åbne standard for IP telefoni som alle andre end Skype
anvender.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 19-02-05 17:12

> Ja, det kan man godt - hvis den bluetooth stack du har på din PC ellers
> understøtter Headset profilen.

Ok, hvor kan jeg se det???

> [...]
> dit headset, men headsettet sender jo kun 10 meter... Altså kan du stadig
> kun bevæge dig 10 meter væk fra din PC, hvis du vil have 2-vejs

Fair nok

Henrik

Fra : Henning Olsen

Dato : 20-02-05 09:58

"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke dårligere af at man kan
> gøre det gratis.....
>
> P.S Jabra BT 250 har 8 timers taletid...

Jeg gik med samme tanke, men faldt over Skype telefonen, så var der ikke
problemer med at den ikke kunne rækker. Det blev min løsning, 845,- hos
Zitech 2 i 1 tlf.

http://a8fb3516298d98eec1256f1c0040e3f9.dualphone.net/

Hilsen
Henning