Header fejl
Fra : Christi@n Hjort

Dato : 19-02-05 11:54

Hej NG.

Har stirret mig blind på hvorfor dette giver en fejl med at sætte
denne cookie: admin. I får lige koden:

<?php
if($_POST['aktiver']){
$postnavn = addslashes($_POST['brugernavn']);
$postpw = addslashes($_POST['password']);
$realname = "admin";
$realpw = "brandhane";

if(empty($postnavn)){
header("location:
index.php?p=admin/login.php&fejl=Brugernavnet+er+ikke+udfyldt");
}
if(empty($postpw)){
header("location:
index.php?p=admin/login.php&fejl=Passwordet+er+ikke+udfyldt");
}

if($realname == "$postnavn" && $realpw == "$postpw"){
setcookie("admin", "$postnavn", time()+3600);
echo"Du er nu logget ind som: <b>$postnavn</b>";
}else{
echo"Ikke succes";
}
}
?>

<form action="index.php?p=admin/login.php" method="post">
/></td></tr>
/></td></tr>
/></td></tr>
</form>

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 20-02-05 11:59

On Sat, 19 Feb 2005 02:53:38 -0800, Christi@n Hjort wrote:

> Har stirret mig blind på hvorfor dette giver en fejl med at sætte
> denne cookie: admin.

Enten er din HTML ikke gyldig (der er ikke nogen html, head, og
body-tags), eller også har du klippet disse væk, hvilket så betyder, at
du forsøger at sætte en cookie _efter_, at andet indhold er blevet sendt
til browseren.

Hmmm... det blev lidt kringlet - humlen er følgende:

Du kan ikke sætte en cookie (eller sende en header) efter, at output er
sendt til klienten. Et enkelt mellemrum før "<?php" er nok til at
ødelægge alt.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Christian Hjort

Dato : 20-02-05 12:57

Thomas Lindgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> body-tags), eller også har du klippet disse væk, hvilket så betyder, at
> du forsøger at sætte en cookie _efter_, at andet indhold er blevet sendt

Siden er valid, bare lavet med includes.

> [...]
>
> Du kan ikke sætte en cookie (eller sende en header) efter, at output er
> sendt til klienten. Et enkelt mellemrum før "<?php" er nok til at

Nogen forslag? Har et andet system, men det er så nemt at bryde, overvejer
at lave et system i mysql.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Hjort

Dato : 20-02-05 13:08

Christian Hjort wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
Løste problemet ved at lægge php funktionerne i en seperat fil uden noget
html. Tak din hjælp.

Fra : Christoffer

Dato : 20-02-05 13:12

> Siden er valid, bare lavet med includes.
Jeg er ikke den store php ekspert, men når man bruger includes, er det vil
nogenlunde det samme som at bruge html, altså er din header afsluttet.. har
du prøvet at lade være med at include den, og sat koden før dit <head> tag?