Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Konvertering fra 5% til 4%
Fra : Carsten

Dato : 19-02-05 10:27

Hejsa

Vi overvejer at konvertere vores krediforeningslån fra
det nuværende 5% til et 4 % og har derfor følgende spørgsmål.
Både nuværende og det nye skal være 20års lån.

Gebyrer
Hvilke gebyrer er det muligt at "handle om" og hvilke ligger helt fast.
Jeg tænker på, omkostninger, nettoprovenu samt kursen.

Kursen
Den ligger lige nu på ca 98,7 på et 20års lån, skal man vente lidt endnu,
eller??

Hvem er bedst?
Er der foreninger der er billigere end andre (nykredit, realkredit danmark
osv osv.)

/Carsten

Fra : Morten DH

Dato : 20-02-05 20:29

"Carsten" <xxcli@jay.net> skrev i en meddelelse
> Gebyrer
> Hvilke gebyrer er det muligt at "handle om" og hvilke ligger helt fast.
> Jeg tænker på, omkostninger, nettoprovenu samt kursen.

Principielt alle gebyrer, nogen folk kan forhandle sig frem til at banken
sågar betaler tinglysningsafgiften; men det hører nok til sjældenhederne....
selv fik jeg omlagt et lån uden andre gebyrer end tinglysningsafgiften og de
gebyrer banken skal betale til realkreditinstitutet - altså ingen
bankgebyrer til selve banken og alt det krævede var et bedre tilbud fra en
konkurrent

> Kursen
> Den ligger lige nu på ca 98,7 på et 20års lån, skal man vente lidt endnu,
> eller??

Tja hvis jeg vidste det såh.... ej det er næsten umuligt at sige noget om...
Kursen ændrer sig jo lidt hele tiden og er økonomien stram kan man risikere
at et kursfald vælter læsset inden man overhovedet har handlet - selv
benyttede jeg mig at at købe en kurssikring (kostede 0.50% i strafkurs +
1000kr i gebyr) og det lykkedes mig at låse kursen på det laveste niveau i
det kvartal ... men omvendt så kunne jeg jo ha risikeret at kursen var
faldet så meget at jeg skulle låne et større beløb for at dække faldet
ind...

> Hvem er bedst?
> Er der foreninger der er billigere end andre (nykredit, realkredit danmark
> osv osv.)

Eneste jeg har noteret mig i den forbindelse er at de forskellige RK
institutter kan have forskellige låneserier, så man skal lige kigge sig lidt
for - jeg kunne fx ikke få et 4% 10-årigt lån et sted fordi de ikke havde
den låneserie; men det havde et andet så...

Fra : SittrupJensen

Dato : 21-02-05 23:52

http://www.kandu.dk/