Kost før idræt -med tømmermænd
Fra : Sune Storgaard

Dato : 19-02-05 08:36

Lad os sige personen A lige er vågnet op fra en heftig druktur, uret
siger(larmer) 10:00 og fodboldkampen starter kl 13:00.

A har naturligvis ikke bragt sig selv i en optimal situation, men hvad kan
han gøre for at "redde" den ? Vand,sukker/chokolade, bananer ,salt , hvad
virker kortsigtet optimalt i den givne situation ? Kan man sammensætte en
lille "turbo-menu" for at lade kroppen op på de få timer ?
-Og hvad bør han spise/drikke efter ?

Hans fætter B er lidt klogere (og mere kedelig) og er blevet hjemme fra
festen, istedet planlægger han en god aftensmad og morgemad, med henblik på
kampen. Hvad skal han spise & drikke til aften & morgen/middag ?

Det jeg søger med ovenstående er nogle forslag til hvordan man i de 2
situationer bedst kan forberede kroppen, kom gerne med nogle samlede ideer
til kosten -helst bestående af hverdags ting.

Jeg er ikke helt sikker på hvilke ting kroppen hurtigt kan lagre og hive
frem, og hvilke ting der skal gemmes i god tid, det er bla. det jeg søger
lidt afklaring på. Har læst tråden "chokolade powerbars", det hjalp dog lidt
på det.

På forhånd tak.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-02-05 15:09

Sune Storgaard wrote:
> [...]
> man sammensætte en lille "turbo-menu" for at lade kroppen op på de få
> timer ? -Og hvad bør han spise/drikke efter ?

jeg kan ikke helt hjælpe dig med at blive klar til en kamp oven på en
druktur, men almindelige husråd mod tømmermænd er jeg sikker på kan
hjælpe..... en god ting er at indtage noget salt allerede inden man går i
seng... nogle sværger ved et glas saltvand, andre sværger ved chips....
personligt består min tømmermændsforebyggelse af masser af saltede chips og
cola..... det retter salt og mineral balancen op, bedre end noget andet jeg
har forsøgt*G* hvis jeg starter når jeg kommer hjem med at spise chips og
drikke cola, og gør det samme så snart jeg vågner, så er jeg somregel ret
frisk efter 1 times tid.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på