Bliver abbonemenet opsagt ved portering ?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-02-05 19:56

Hey...

Pr. 1/11-04 flyttede jeg mit fastnetnummer til Tele 2.

Idag har jeg så modtaget en bon på 3 mdr's abbonnement.

Hvad siger erfaringerne, er en portering ikke sidestille med en opsigelse,
da man altid siger at man endelig ikke selv må opsige sit abbonement før
porteringen ?

Mvh.

Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-02-05 20:19

Kim Jørgensen skrev:

>Hvad siger erfaringerne, er en portering ikke sidestille med en opsigelse

Nej. Det betyder blot at man ikke længere benytter den service
hos den første udbyder, men man er stadig i et abonnements- eller
aftaleforhold.

Et lejet hotelværelse koster selv om man bor hjemme.

--
Bertel

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-02-05 21:15

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Nej. Det betyder blot at man ikke længere benytter den service
> hos den første udbyder, men man er stadig i et abonnements- eller
> aftaleforhold.

Jeg mener blot hvis man porterer sit nummer til Tele2 opsiger de ens
nuværende abbonement hos sin teleudbyder.

Kim

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 18-02-05 22:33

Hej

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.invalid> wrote:

>Jeg mener blot hvis man porterer sit nummer til Tele2 opsiger de ens
>nuværende abbonement hos sin teleudbyder.

Ja, og det er også det korrekte ! - I forbindelse med porteringen
giver man det teleselskab som man porterer sit nummer til, fuldmagt til
at opsige abonnementet hos det selskab der porteres fra.

Altså skal Tele2 opsige dit abb.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 18-02-05 23:09

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote in message

> [...]
> giver man det teleselskab som man porterer sit nummer til, fuldmagt til
> at opsige abonnementet hos det selskab der porteres fra.

Hej Ole...

Det mener jeg også, men det står der jo intet om i standard betingelserne,
og jeg har sføli ikke en kopi af min porteringsanmodning.

Jeg har prøvet at spørge Jens i helpdesk (musimi), og håber på det kan
fixes.

Mvh.

Kim

Ps: Har du evt. nogle steder dette kan dokumenteres, kan man evt. læse om
det hos telestyrelsen ?