News på stofanet = sometimes fucked up!!!
Fra : Cmx

Dato : 24-05-01 21:44

Hejsa

Skal man bare anerkende at "news.stofanet.dk" til tider er ubrugelig, og
andre gange fungerer lige så godt som en betalt newsaccuont!

Er der nogen dansk bredbånds-udbyder der har en pålidelig newsserver (også
binaere grupper) ?

(For jeg har egentlig ikke lyst til både at betale for adgang til internet
og usenet!)

Hilsen Cmx

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-05-01 22:11

On Thu, 24 May 2001 22:43:38 +0200, "Cmx" <2mads@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Skal man bare anerkende at "news.stofanet.dk" til tider er ubrugelig, og
>andre gange fungerer lige så godt som en betalt newsaccuont!

Det tror jeg man skal. Der er nogle dage hvor det bare ikke virker, og
totalt uden varsel fra Stofa.

>Er der nogen dansk bredbånds-udbyder der har en pålidelig newsserver (også
>binaere grupper) ?

På trods af manglerne er det nok en af de bedste i øjeblikket. Ellers
brug sunsite til de danske grupper, hvis du ikke kan undvære at
news.stofanet.dk er nede af og til.

Kurt Brixen

Fra : Cmx

Dato : 25-05-01 03:01

snip...

> På trods af manglerne er det nok en af de bedste i øjeblikket. Ellers
> brug sunsite til de danske grupper, hvis du ikke kan undvære at
> [...]

snip.

Jo, jeg kan godt undvære! Men jeg skulle bare bitche lidt.

Og du har nok ret, men det er temmelig irreterende, at der ikke er nogen
informativ status på, hvordan newsserveren virker. Jeg mener, de kunne godt
(klart) oplyse at der er problemer med deres nyheds server. Men det er jo
sagt mange gange før!

Helt ærligt, det er mest de binaere grupper jeg savner, og jeg gider ikke
betale for en anden nyhedsserver. Men det er mit problem.

Hilsen Cmx

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-05-01 06:47

> [...]

> (klart) oplyse at der er problemer med deres nyheds server. Men det er jo

Iøvirgt har et af problemerne tidligere været, at newsserver softwaren
skulle genstartes for at tilføje grupper, en genstart tog typisk mellem
tre og fem minuter, hvor den så var "nede".

/Newsmaster
--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-05-01 06:45

Cmx <2mads@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Skal man bare anerkende at "news.stofanet.dk" til tider er ubrugelig, og
> andre gange fungerer lige så godt som en betalt newsaccuont!

Definér

> Er der nogen dansk bredbånds-udbyder der har en pålidelig newsserver (også
> binaere grupper) ?

Der er pt. lidt problemer med performance på vores newsfeedere, men det
skulle gerne bliv løst i dag eller på mandag. Ud over det regner jeg da
med, at alle problemer der måtte have været er blevet løst.

Det er muligt der har været enkelte småproblemer i denne uge, da det
ikke er helt smertefrit at smide et nyt system i luften :)

> (For jeg har egentlig ikke lyst til både at betale for adgang til internet
> og usenet!)

Det håber jeg da heller ikke er nødvendigt, mere.

/Newshamster hos Telia Net

Fra : Cmx

Dato : 25-05-01 14:13

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote :

> Definér

Jeg har et par gange betalt for en konto hos www.supernews.com i en måned ad
gangen, og jeg må sige at der er mange flere artikler tilrådighed hos
supernews end news.stofanet.dk, og de har generelt et længere liv.

Men jeg ved godt det er naivt at tro, at en ISP levere en nyhedsservice som
feks www.supernews.com.
Mindre kan dog gøre det.

Feks lige nu, er alle (sådan ser det ud) artikler´s størelse sat til 1 kb,
selv om de har et indhold der fylder meget mere end 1kb. Sådan noget sker
ikke særlig tit hos en dedikeret nyhedsservice udbyder.

Mvh Cmx

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-05-01 17:42

> [...]

> gangen, og jeg må sige at der er mange flere artikler tilrådighed hos
> supernews end news.stofanet.dk, og de har generelt et længere liv.

Supernews og andre har også nogen, der betaler for den hardware, det
kræver. Hos mange ISP'er skal ledelsen overbevises om nødvendigheden af
hardware invisteringer til Usenet servicen.

Tro mig, den seneste udvidelse har langt fra været gratis.

> Feks lige nu, er alle (sådan ser det ud) artikler´s størelse sat til 1 kb,
> selv om de har et indhold der fylder meget mere end 1kb. Sådan noget sker
> ikke særlig tit hos en dedikeret nyhedsservice udbyder.

Den fattede jeg ikke. Hvis jeg glor i en binær gruppe, ser jeg en masse
indlæg med masser af linje?

Fra : Cmx

Dato : 26-05-01 10:13

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote

> Den fattede jeg ikke. Hvis jeg glor i en binær gruppe, ser jeg en masse
> indlæg med masser af linje?

Den post jeg svarer på nu, har på news.stofanet.dk en size = 1 kb. Men hos
sunsite har den en size = 2 kb.
Prøv at kigge på Size kolonnen i Outlook i den binaer gruppe dk.binaer. Klik
på artiklen "Re: Defekt mobiltelefon: billede af vandskadet mobiltelefon -
teleserv.jpg (2/5)". Denne multipart artikel har en størrelse sat til 1KB,
men er faktisk større! Generelt er alle artikler´s size sat til 1kb.

Mvh Cmx

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 26-05-01 18:24

"Cmx" <2mads@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Prøv at kigge på Size kolonnen i Outlook [...]

Her hoppede kæden af.
At et indlægs størrelse skal måles i kb er noget Outlook egenhændigt
har fundet på.
I Den Virkelige Verden[tm] måles indlægs størrelser i antal linjer.

Dit indlæg, som jeg svarer på her, er på 26 linjer. Det står i
headeren.

--
mvh.
Lasse Jarlskov

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-01 18:48

Sat, 26 May 2001 19:23:33 +0200, skrev Lasse Jarlskov
<lasse@jarlskov.dk>:

>At et indlægs størrelse skal måles i kb er noget Outlook egenhændigt
>har fundet på.
>I Den Virkelige Verden[tm] måles indlægs størrelser i antal linjer.

OE kan også vise størrelsen i linjer, er blot ikke default sat op til
det.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Cmx

Dato : 26-05-01 19:14

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote :

> [...]
> I Den Virkelige Verden[tm] måles indlægs størrelser i antal linjer.
>
> Dit indlæg, som jeg svarer på her, er på 26 linjer. Det står i

Hvor om alt er, så er der et eller andet galt (eller er det kun hos mig),
når jeg læser/gennemser beskeder med Outlook og Newsbin, men kun når jeg
læser headere fra news.stofanet.dk og kun denne server!
Newsbin har ikke i de seneste dage kunnet finde de rigtige informationer
vedr "size" i de headere som den henter, og kommer derfor med
fejlmeddelelser, der fejlagtigt fortæller "Post Under: 3072 Bytes" og
headeren bliver filtreret ud.

Jeg prøvede lige en tilfældig newsserver 208.234.54.5, og herfra har Newsbin
ikke noget problem med at hente de rigtige size informationer fra headeren.
Så der er et eller andet galt, men hvad ved jeg ikke.

Jeg kan forstå at de på news.stofanet.dk har taget nyt udstyr ibrug, så
dette skal vel lige køres ind først.

Mvh Cmx

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-05-01 19:00

> [...]

> teleserv.jpg (2/5)". Denne multipart artikel har en størrelse sat til 1KB,
> men er faktisk større! Generelt er alle artikler´s size sat til 1kb.

Jeg kan ikke konkludere andet, end at det enten er en fejl i OE eller i
vores softeware. Jeg får nok ikke tid til at teste hvilken en af delene
det er før mandag.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-01 22:55

Allan Joergensen skrev:

>Det er muligt der har været enkelte småproblemer i denne uge, da det
>ikke er helt smertefrit at smide et nyt system i luften :)

I betragtning af at det er årsagen, er forstyrrelsen ikke så
slem.

P.t. oplever jeg tit at serveren protesterer mod EMP selv om det
er første gang jeg forsøger at poste et indlæg. Jeg kender
tricket med at lave småændringer og sende igen, men den sidste
stædige version forlanger at der ikke er nogen tomme linjer i
bunden af mit indlæg. Det betyder at jeg ikke kan få luft mellem
teksten og signaturen.

Men det er ikke noget I behøver arbejde specielt på hvis det bare
indgår i den almindelige justering. Jeg sætter pris på at I
bruger et EMP-filter.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-01 23:29

Bertel Lund Hansen skrev:
>Men det er ikke noget I behøver arbejde specielt på ...
Æh - jeg har fortrudt den bemærkning. Det er ved at være
generende.
--
Bertel
Hvis mine indlæg mangler luft, skyldes det serverproblemer.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-05-01 08:09

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

> Men det er ikke noget I behøver arbejde specielt på hvis det bare
> indgår i den almindelige justering. Jeg sætter pris på at I
> bruger et EMP-filter.

Jeg har slået fsl (From/Subject/Lines) filteret fra, der var temmelig
mange rejects på den konto, og det burde der ikke være ..

Jeg forstår det bare ikke helt, for den burde først brokke sig efter 20
identiske beskeder.

Jeg håber det har hjulpet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-05-01 08:21

Allan Joergensen skrev:

>Jeg forstår det bare ikke helt, for den burde først brokke sig efter 20
>identiske beskeder.

>Jeg håber det har hjulpet.

Kun lidt (om overhovedet); det er stadig generende. Jeg kan af og
til (stadig) kun slippe af med et indlæg ved at fjerne alle tomme
linjer. Det eneste jeg forsøger mig med at ændre når der er
problemer, er indsættelse eller fjernelse af tomme linjer.