Økonomiprogram hotel/resturation
Fra : Quibbler

Dato : 18-02-05 13:29

Skal til at overtage et hotel med kursusejendom og resturant. Hvilket
økonomiprogram er det bedste ?, hvilket er det mest udbredte ?
skal muligvis også have noget booking program, hvis det eksisterende er
outdatet

Øs ud af jeres erfaringer, kender pt. C5 som økonomisystem fra en
håndværksvirksomhed, og jeg syntes at næsten ligemeget hvad man skulle lave
krævede det en tilretning som ud over at koste penge også var tidskrævende,
og ofte sendte andre problemer i kølvandet.

På forhånd tak
Michael

Fra : Jan Mølgaard

Dato : 19-02-05 16:43

"Quibbler" <nyhedsgrupper@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave krævede det en tilretning som ud over at koste penge også var
> tidskrævende, og ofte sendte andre problemer i kølvandet.

Hej Michael.

Jeg har overvejende positive erfaringer med C5, både personligt og ved
mine
kunder. C5 kan utroligt meget, faktisk så har jeg set C5 styre selv
halvstore virksomheder (100+ ansatte).

I forhold til meget større systemer (Navision, Axapta og XAL), så får du
rigtig meget for pengene.

C5 bør dog aldrig anbefales til virksomheder der har behov for egentlig
produktions og ressource planlægning.

C5 Light grundpakken starter ved ca. Kr 3000-, og kan udvides med moduler,
eg. valuta, budget, behovsberegning mv. Nogle føler sig snydt når de har
købt C5 og finder ud af at de så har behov for et eg. at handle i valuta.
Du
bør derfor vurdere hvilke moduler du har behov for før du køber C5. (mit
gæt
er ingen). Til gengæld så skal du vokse meget før C5 bliver for småt.

Nogle gange har en mands firmaer svært ved at bruge C5 og finder det
unødvendig besværlig. Her skal man huske at C5 er et full blown økonomi
system og at det derfor kræver en vis regnskabsforståelse at få fuld
udnyttelse af C5.

Med hensyn til omkostningerne ved at tilrette systemet så er mit råd, 'lad
være'. Dette skal forståes sådan at C5 kan rigtig meget. Det er måske
bedre
at bruge nogle timer på at sætte sig ind i systemet og bruge 'systemets'
tankegang til at udføre opgaverne. Har du behov for alt for mange
tilretninger, så bør du se på om dine administrative rutiner kan optimeres
forhold til C5. (det kan de.)

Når det er sagt så kan du nå rigtig meget på et par timer, med en dygtig
konsulent. FORUDSÆTNINGEN er at du på forhånd ved præcis hvordan program
ændringerne skal virke. Trial and error, er dyrt her.

Hvis du overhovedet ikke har regnskabs/system erfaring så bør du måske se

SummaSummarum der vist skulle være nemmere at gå til (kender det ikke
selv)

MVH

Jan Mølgaard

www.hexdata.dk

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : BJ

Dato : 19-02-05 18:43

"Jan Mølgaard" <spam@hexdata.dk> skrev i en meddelelse

KLIP .. en længere smøre..

> Når det er sagt så kan du nå rigtig meget på et par timer, med en dygtig
> konsulent. FORUDSÆTNINGEN er at du på forhånd ved præcis hvordan program
> ændringerne skal virke. Trial and error, er dyrt her.

Så er det vist på tide at nævne Admiral også .... for en sikkerheds skyld:

http://www.admiral.dk

--
Bjørn J.

Fra : Stig Johansen

Dato : 19-02-05 17:04

Quibbler wrote:

> [...]
> lave krævede det en tilretning som ud over at koste penge også var
> tidskrævende, og ofte sendte andre problemer i kølvandet.

Selve bogføringsdelen er det absolut mindste problem i forbindelse med hotel
og restaurant.
Mit bedste råd er: Sørg for at finde et *godt* brancheprogram.

Stig Johansen

Fra : Hejberg

Dato : 19-02-05 23:12

hej michael

jeg kan tilbyde jer et system som kan hjælpe jer med at få styr på næsten
alt

Software laver brugervenlige og yderst fleksible bookingsystemer til Hotel
og udlejningsbranchen.

HotelbookingSystem ver. 5 er markedets mest fleksible, overskuelige og
brugervenlige hotelbookingsystem til dato. Ideel til små og mellemstore
hoteller med behov for overblik, hurtig betjening af gæster og
udvidelsesmuligheder efterhånden som ambitionerne vokser.

Vores løsninger tilpasses kundens individuelle behov, og er lige så nemt at
bruge, som det ser ud. Vi giver flere muligheder, binder dig ikke til faste
kontrakter, og skræddersyr løsningen til dit hotel, din hverdag, på din
måde.

Vi gør din hverdag nemmere, så du har tid til dine gæster.

Vores løsning indeholder funktioner og moduler som omfatter følgende:

a.. Booking af værelser, mødelokaler og andre lokaler
b.. Kasseterminal til restauration, reception eller kiosk, med overførsel
af regning til værelse mv.
c.. Booking og statistikudtræk via håndholdt PC/PDA via Internettet og
WiFi
d.. Integration til dørlåse, tv-system, telefonsystem, økonomiløsninger C5
mv.
e.. Tilpasninger af visninger, udskrifter og layout
f.. Internetbooking fra egen hjemmeside
g.. Opdateringer via Internettet
h.. Fjernbackup
i.. Fjernsupport
Foruden overnævnte løsninger, er vi også i stand til at levere en
betjeningsfri løsning, hvor gæsten modtager dørkode og booker og betaler via
Internettet. Det bliver således muligt at checke ind og ud hele døgnet, og
du spare natpersonalet. Ring for nærmere information.

MVH. hejberg

PS.send mig en mail privat

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 22-02-05 15:09

[Quibbler | Fri, 18 Feb 2005 13:28:40 +0100]

Hej Michael,

Jeg kender et dansk firma der har et ret godt og gennemprøvet hotelsystem
til booking af værelser, og jeg har forstået at det er ret fleksibelt - og
jeg ved at de også har et restaurentsystem.

Hvis du sender mig en mail med address, skal jeg gerne bede dem om at sende
dig et datablade og noget information om systemet?

Evt. kan du læse mere om systemet hér:
http://www.atreus.dk/SpeedFair/documents/guestmaster_brochure.pdf

René
www.rene.hjorth.com