MS Windows
briani 27239
"Ukendt enhed" i min USB rodhub (part 2)
Fra : Peter [5260]

Dato : 18-02-05 13:08

For 14 dage siden skrev jeg til denne NG, da min PC'er havde smidt alle
mine USB-enheder væk.

Ved en tilfældighed (!!) er alle enheder atter kommet på, og Windows
melder ikke længere fejl ved tilslutning af en USB-enhed.

Hvad gjorde jeg?
Jo, jeg slukkede min PC .... OG TOG EL-STIKKET UD .... efter ca. 2
minutter satte jeg powerstikket i igen, startede PC'en og vupti - det
hele virkede igen!

Er der en fornuftig forklaring på dette?

Mvh
Peter

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 18-02-05 16:02

On Fri, 18 Feb 2005 13:08:29 +0100, "Peter [5260]" <konner@mazdapc.dk>
wrote:

> [...]
>hele virkede igen!
>
>Er der en fornuftig forklaring på dette?

Ja, og det beror på ACPI systemet i computeren.

Når du i det daglige slukker maskinen lukker den ikke helt ned, men
ender i en sleep mode hvor der fortsat er strøm på bundkortet til
bl.a. chipset, usb kredsløb og PCI bus. Det er f.eks årsagen til at du
kan bruge funktioner som WakeOnLan

Når du tager el-stikket ender maskinen derimod i 'hardware shutdown'
hvor den er helt uden strøm.

Fra : Peter [5260]

Dato : 18-02-05 17:26

<Madhatter@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan bruge funktioner som WakeOnLan
>
> Når du tager el-stikket ender maskinen derimod i 'hardware shutdown'

Tak for svar - regnede også med, at det var et-eller-andet i den stil
/Peter