php-cli og RedHat ES 3
Fra : Tonny

Dato : 18-02-05 12:54

Hej,

jeg har en installation af RH ES AS3 hvor jeg har et CMS system kørende
www.ez.no.

Mit problem er bare at dette CMS system skal bruge php-cli, som jeg ikke
kan finde på maskinen, jeg kan heller ikke umiddelbart finde en .rpm
pakke

Hvad skal jeg gøre, jeg vil helst undgå at skulle til at compilere php
forfra da det er standard .rpm pakkerne der er brugt.

Tonny

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-02-05 14:15

On Fri, 18 Feb 2005 12:54:26 +0100, Tonny wrote:

> Mit problem er bare at dette CMS system skal bruge php-cli, som jeg ikke
> kan finde på maskinen, jeg kan heller ikke umiddelbart finde en .rpm
> pakke

cli-versionen af php er kun navngivet php-cli i version 5, så med mindre
du har denne version, hedder cli-versionen i version 4 blot php. Hvis cms
specifikt forventer php-cli, og du har version 4 af php indstalleret, kun
du lave et symbolsk link fra php til php-cli. Se man ln.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Tonny

Dato : 18-02-05 15:21

Michael Rasmussen wrote:

> [...]
> specifikt forventer php-cli, og du har version 4 af php indstalleret, kun
> du lave et symbolsk link fra php til php-cli. Se man ln.

Jeg har nu fundet en prekompileret php-cli som jeg kan bruge:

http://ez.no/ez_publish/documentation/incoming/setup_php_for_comandline_usage_php_cli/pre_compiled_php_cli_linux_binary_available