Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Nye ejere af landbrugsejendom, råd ønskes ~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-02-05 11:09

Hej, vi har købt en landejendom med 4 Ha i Randers, og er næsten lige
flyttet ind.
Vi søger nogle gode råd:

- skal vi starte med at blive momsregistrede ?
- kan man trække mere moms fra end man får ind ?
- skal man oprette et selskab ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-02-05 11:59

Den 18-02-05 11.09 skrev Christian B. Andresen følgende:

> - skal vi starte med at blive momsregistrede ?

Hvis I kommer til at omsætte for mere end 50.000 kroner årligt.

> - kan man trække mere moms fra end man får ind ?

Ikke i en længere periode, så bliver det bedømt som værende
hobbyvirksomhed, og så skal I tilbagebetale den fratrukne moms tilbage
(al fratrukken moms siden starten).

> - skal man oprette et selskab ?

Måske, fortæl mere om, hvad I forventer af fremtiden/landbruget. Er det
som hobby, eller noget I skal leve helt eller delvist af? Hvad forventer
I at omsætte for? Tjener I penge ved siden af? Skal I bruge en eventuel
indtægt fra landbruget, eller skal den opspares?

Der er sikkert flere relevante spørgsmål, men start med at svare på
ovenstående, og svar ikke her, men i dk.erhverv, hvor der er meget
større chancer for at få gode råd.

Jeg har sat XFUT på dette indlæg til erhvervsgruppen. Det betyder, at
dette indlæg postes i både dk.penge og dk.erhverv. Svarer man på
indlægget, havner svaret automatisk i erhvervsgruppen.

XFUT: news:dk.erhverv

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-02-05 12:13

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Hvis I kommer til at omsætte for mere end 50.000 kroner årligt.

Hvis vi gør det SKAL vi så momsreg. ?
eller giver det os muligheden ?

> Ikke i en længere periode, så bliver det bedømt som værende
> hobbyvirksomhed, og så skal I tilbagebetale den fratrukne moms tilbage
> (al fratrukken moms siden starten).

Henvisning ?

> Måske, fortæl mere om, hvad I forventer af fremtiden/landbruget. Er det
> som hobby, eller noget I skal leve helt eller delvist af?

Man kan ikke leve af 4 Ha
Vi skal have vores heste hjem og gå, og så skal der dyrkes noget på det af
jorden som ikke skal være hestefold.

> Hvad forventer I at omsætte for?

Omsætning, er det numerisk sammentælning af indtægter og udgifter ?
Hvis ja, bliver det vel ca. 20.000 kr.

> Tjener I penge ved siden af?

Ja.

> Skal I bruge en eventuel indtægt fra landbruget, eller skal den opspares?

Jeg tror ikke på det vil give overskud.

> [...]
> dette indlæg postes i både dk.penge og dk.erhverv. Svarer man på
> indlægget, havner svaret automatisk i erhvervsgruppen.

Mange tak.

--
mvh/rg. Christian

Fra : H.S.

Dato : 18-02-05 12:31

> Hvis vi gør det SKAL vi så momsreg. ?
> eller giver det os muligheden ?

Hvis omsætningen er over 50.000 kroner SKAL man momsregistreres.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-02-05 12:54

In news:4215cdc0$0$183$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Christian B. Andresen <nobody@domain.country> wrote:

> Hvis vi gør det SKAL vi så momsreg. ?

Skal

> Jeg tror ikke på det vil give overskud.

Så bliver der dømt hobby.. = nul fradrag.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Leonard

Dato : 18-02-05 13:03

> [...]

>jorden som ikke skal være hestefold.

>Omsætning, er det numerisk sammentælning af indtægter og udgifter ?

Jeg mener ikke det er besværet værd at blive momsregisteret, det giver
et udførligt regnskab, udvidet selvangivelse og overholdelse af
bestemte tidsfrister osv.
Der kan kun trækkes fra i ting der er til erhverv, dvs. at der helst
skal være tilsvarende indtægter og med så lille en omsætning kan det
vidst være ligemeget.
I skal godt nok alligevel holde regnskab med indtægter og udgifter
hvis der drives hobbyvirksomhed, men det kan holdes meget simpelt når
der ikke skal opgives noget.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-02-05 13:11

"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message

> Jeg mener ikke det er besværet værd at blive momsregisteret, det giver
> et udførligt regnskab, udvidet selvangivelse og overholdelse af
> bestemte tidsfrister osv.

Det kan være at det er et krav for at kunne få hektarstøtte, desuden skal
man ikke betale gødningsafgiften hvis man er momsreg.

> [...]
> I skal godt nok alligevel holde regnskab med indtægter og udgifter
> hvis der drives hobbyvirksomhed, men det kan holdes meget simpelt når

Skal man snakke med den lokale landboforening ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Leonard

Dato : 18-02-05 13:39

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:

>Skal man snakke med den lokale landboforening ?

Det var nok en rigtig god ide

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 18-02-05 12:51

Christian B. Andresen skrev:

> [...]
> Vi søger nogle gode råd:
>
> - skal vi starte med at blive momsregistrede ?
> - kan man trække mere moms fra end man får ind ?

Du skal dælme søge hektarstøtte omgående, alle over 2 hektar er
berettiget til at få tilskud, jeg hørte det i radioen den anden dag.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-02-05 13:08

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> Du skal dælme søge hektarstøtte omgående, alle over 2 hektar er
> berettiget til at få tilskud, jeg hørte det i radioen den anden dag.

Det ved jeg godt
Der er også landbrugspligt, så jeg skal gør noget ved det.
En af grundene til at jeg gerne vil momsregistreres er at jeg så slipper for
gødningsafgiften som er meget stor.

--
mvh/rg. Christian