Ja, så skete det igen
Fra : Lotte Sylvan

Dato : 18-02-05 10:14

Folk anskaffer sig en kat og skal da liige have et kuld killinger (de er jo
såååå søde) - når killingerne når den alder hvor de burde flytte i nyt hjem
er de også bare sååå søde, (så vi venter lige lidt) og lige pludselig har
man så en killing på 8 mdr, som man bare ikke gider mere!!!!!!! Nå, men så
må vi jo aflive ham! Nej vel? Så gennem 2 bekendte er han foreløbig havnet
her hos mig, og søger nu et blivende hjem (jeg har i forvejen 8 og ikke
plads til flere). Han er født i august, creme-makreltabby og meget, meget
sød. (Altså bortset fra, at han altså ikke kan fordrage vores andre katte).
Han ankom hertil i går aftes og har sovet i seng i nat uden problemer. Så
altså søde venner - kender i nogen der kender nogen eller .....
Han befinder sig nu i nærheden af Slagelse, og får ormekur i løbet af dagen
(heldigvis ingen lopper). Øh, nå ja, han er en almindelig husmis og billeder
kan mailes.

Lotte

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 18-02-05 14:53

> [...]

> Han befinder sig nu i nærheden af Slagelse, og får ormekur i løbet af dagen
> (heldigvis ingen lopper). Øh, nå ja, han er en almindelig husmis og

Det var da en kedelig historie Det sker ALT for tit. Jamen killinger
ER jo søde og helt uimodståelige. Det undrer dog, hvordan det stadig kan
komme bag på nogen, at sådan en bliver voksen!?! Det får vist aldrig en
ende...

Jeg desværre kender ikke lige nogen, der står og mangler en kat Men
jeg lover at holde øjne og ører åbne.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : JytteJ

Dato : 19-02-05 00:01

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse
> så
> billeder
>
> Det var da en kedelig historie Det sker ALT for tit. Jamen killinger
> ER jo søde og helt uimodståelige.

Jo, men det er de voksne nu også. Jeg fik min kat som voksen og hun er SÅ
kær!!
Håber ellers det lykkes at finde et hjem til stakkels lille hanmis.

vh.
JytteJ

Fra : maz

Dato : 18-02-05 15:57

Lotte Sylvan wrote:
> [...]
> flytte i nyt hjem er de også bare sååå søde, (så vi venter lige lidt)
> og lige pludselig har man så en killing på 8 mdr, som man bare ikke

Faktisk skulle alle mennesker, der ønskede at holde dyr, tvinges til at tage
et basalt kørekort i dyrevelfærd og det specifikke dyrs adfærd og pleje samt
øk/jur ansvar, før de fik lov!

Krydser fíngre for at du finder en god familie til den. Katten har bestemt
ikke fortjent bare at blive smidt ud :(

/M

Fra : Bettina Hansen

Dato : 18-02-05 16:23

maz wrote:
> Faktisk skulle alle mennesker, der ønskede at holde dyr, tvinges til at tage
> et basalt kørekort i dyrevelfærd og det specifikke dyrs adfærd og pleje samt
> øk/jur ansvar, før de fik lov!

Personligt tror jeg ikke at det ville hjælpe... En ting er teori noget
andet er praksis - folk ved jo som regel godt (i teorien) at det er
noget l*** de laver når de pludselig står med et dyr som ikke længere er
så interessant...

Jeg tror sagtens at folk kan svare rigtigt på spørgsmålet om hvad man
bør gøre i den og den situation - men det betyder ikke at de gør det
rigtige når de står i situationen :(

Folk har altid 117 grunde til hvorfor at deres situation er noget
specielt og de derfor ikke længere har tid eller råd eller lyst til at
have deres dyr og at det (mere eller mindre) er *din* skyld hvis du ikke
vil hjælpe dem af med dyret for så bliver de jo nødt til at aflive det :(

> Krydser fíngre for at du finder en god familie til den. Katten har bestemt
> ikke fortjent bare at blive smidt ud :(

Ja - jeg krydser også fingre for et godt nyt hjem til den lille mis...

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Mia Warming

Dato : 18-02-05 16:49

Nogen gange er det bare en rigtig dum situation... Jeg havde tidligere
verdens dejligste kat.. Pusle.. Jeg fik hende da jeg stadig boede sammen med
min eks og da jeg fandt ud af at han havde haft en anden gik vi selvfølgelig
fra hinaden og eftersom han altid var ond ved Pusle skulle han under ingen
omstændigheder beholde hende.. Han slog og sparkede efter hende hvis hun
gjorde noget forkert. Meget mod min vilje var jeg nødt til at finde nogle
andre til hende.. Hun var kun 1år og 3 mdr og det var bestemt ikke fordi jeg
var træt af hende.. Tværtimod hun var min lille baby.
Heldigvis fandt jeg en ældre dame der lige havde mistet sin kat og som meget
gerne ville ha en ny kat og Pusle var perfekt for hende.. Hun elkede at
hygge hun kunne ligge i skød hele dagen, dyrt kattemad var overhovedet ikke
hendes stil, det smagte hende ikke så det billige fra bilka var det bedste..
Men ellers var hun altædende.. Ja dvs popkorn var noget sært noget at få i
munden så det spiste hun ikke.. Og nej det var ikke mig der stoppede alt
muligt i munden på hende men hende selv der hapsede det hvis hun fik
chancen.

Mia

Fra : Bettina Hansen

Dato : 18-02-05 17:23

Hej Mia

Mia Warming wrote:
> [...]
> andre til hende.. Hun var kun 1år og 3 mdr og det var bestemt ikke fordi jeg
> var træt af hende.. Tværtimod hun var min lille baby.

Selvfølgelig kan man stå i en uheldig situation f.eks. pga. sygdom eller
lign. Men nogle gange må man altså også selv ofre sig lidt for de dyr
som man har valgt at anskaffe sig ;)

Hvorfor kunne du egentlig ikke selv beholde hende?

Pga mit chinchillaopdræt/hjemmeside får jeg en del henvendelser fra folk
som gerne vil af med deres chinchilla(er) f.eks. fordi de ikke længere
har tid (eller lyst til at finde tid) eller fordi de skal flytte (typisk
starte på uddannelse og ikke må have dyr på kollegiet) - det burde de
efter min mening have tænkt på *inden* de anskaffede sig et dyr som kan
forventes at leve i 10-15 år ;)

Man ved jo godt at man ikke må have dyr ret mange steder så hvis ens
boligforhold er så ustabile (og man måske endda *ved* at man skal flytte
om et par år for at starte på uddannelse) bør man nok ikke anskaffe sig
et dyr der lever så længe - så skulle man måske hellere have valgt en
hamster - eller helt vente med at få dyr hvis man ikke kan/vil finde et
sted at bo hvor dyrene også må være... Jeg havde selv dyr mens jeg
studerede og det var da lidt trist nogle gange at man var nødt til at bo
i en kælder som endda var en hel del dyrere end et "rigtigt" værelse,
men jeg havde jo allerede valgt at få dyrene og jeg ville da ikke
undvære dem for nogen pris...

Det som jeg slet ikke kan klare er når folk bruger aflivning som
pression til at få andre til at overtage dyret. Når folk kommer med "jeg
kan ikke have dyret mere pga. xxx så hvis du ikke vil have det bliver
jeg jo desværre nødt til at aflive det" (underforstået at det mere eller
mindre er min skyld hvis det ender sådan). Når folk selv har anskaffet
sig et dyr så må de også selv tage ansvaret og finde et ordentligt hjem
til dyret når de ikke kan/vil have det mere - også selvom det måske
tager et par måneder før det rigtige hjem dukker op...

Jeg kan jo (desværre) ikke tage imod alle de dyr som folk ikke længere
kan/vil have - hvis jeg gjorde det ville jeg jo ikke selv have tid til
de dyr som jeg har (7 chinchillaer og 3 katte). Døgnet har kun 24 timer
og jeg skal også arbejde og sove - den tid som jeg har til dyrene skal
jo deles mellem de dyr jeg har - hvis jeg har 20 dyr i stedet for 10 er
der kun halvt så meget tid til hvert dyr (og jeg ville have mange flere
end 20 hvis jeg tog imod dem allesammen) :(

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Mia Warming

Dato : 18-02-05 18:24

Pga det hele jo skete ret hurtigt så måtte jeg jo tage det første og bedtse
sted og der måtte jeg ikke ha hende med da de havde en stor hund der ikke
kunne li katte og gerne ville bide i dem..
Men det endte jo godt alligevel og hun fik et godt hjem.. Idag er hun 5 år
og bliver 6 til maj men jeg har desværre ingen kontakt til hende.
Nu har jeg jo så fået to dejlige små krapyler som er over det hele igen.. Så
det kan ikke være meget bedre..

Mia

Fra : maz

Dato : 18-02-05 16:54

Bettina Hansen wrote:
> [...]
> andet er praksis - folk ved jo som regel godt (i teorien) at det er
> noget l*** de laver når de pludselig står med et dyr som ikke længere
Ja, det har du nok ret i. Men jeg tror at det ville virke præventivt. Hvis
man tvang folk ved lov til at sætte sig ind i dyrs adfærd/pleje først, så er
der nok en del, der ville finde ud af, at det nok ikke havde lyst eller
egnede sig til dyrehold. Eller måske ville vente til et andet og bedre
tidspunkt i deres liv.

> Jeg tror sagtens at folk kan svare rigtigt på spørgsmålet om hvad man
> bør gøre i den og den situation - men det betyder ikke at de gør det
> rigtige når de står i situationen :(
Ja, jeg ved det...Det er to vidt forskellige ting. Men at gøre det lidt
besværligt for dem, gør måske at de tænker sig lidt om inden de anskaffer
sig et kæledyr

Fra : JytteJ

Dato : 19-02-05 00:03

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andet er praksis - folk ved jo som regel godt (i teorien) at det er noget
> l*** de laver når de pludselig står med et dyr som ikke længere er så

Jeg fatter simpelthen ikke at man pludselig ikke interesserer sig for sit
kæledyr mere. Man kommer da til at holde af de charmerende væsner - eller
gør man ??

VH.
JytteJ

Fra : Denise

Dato : 19-02-05 10:01

JytteJ wrote:
> Jeg fatter simpelthen ikke at man pludselig ikke interesserer sig for
> sit kæledyr mere. Man kommer da til at holde af de charmerende væsner
> [...]

Hej Jytte
Det er noget vi kattefolk og dyreelskere, der er herinde ikke sætte os ind
i. Det må være en slags form for afstumpethed eller mangel eller skade på
eet eller andet center i hjernen. Jeg tror ikke jeg kan komme det nærmere,
og når jeg ikke kan forstå det, bliver det jo bare et gæt under alle
omstændigheder.

--
Hilsen Denise

Fra : Lotte Sylvan

Dato : 19-02-05 18:20

Hej allesammen
Så har mislingen allerede fået et nyt dejligt hjem

Lotte

Fra : Denise

Dato : 19-02-05 19:15

Lotte Sylvan wrote:
> Hej allesammen
> Så har mislingen allerede fået et nyt dejligt hjem
>
> Lotte

Åh, det var dejligt. Tak for tilbagemelding

--
Hilsen Denise