Indbetaling til egenkapital
Fra : Iwan

Dato : 18-02-05 10:05

Jeg står over for at skulle ud af en virksomhed (I/S), pr 1.1. er min
andel gjort op til -25.000, altså skal jeg betale for at kunne smutte,
dette er også fair nok.

Mit spørgsmål er: Kan jeg indbetale det som egenkapital og så få
skattefradraget og derefter smutte for 0 kr, eller er der anden måde
at minimere skaden?

Fra : Arne Johansen

Dato : 20-02-05 12:34

"Iwan" <jensiwan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål er: Kan jeg indbetale det som egenkapital og så få
> skattefradraget og derefter smutte for 0 kr, eller er der anden måde

NEJ - Told og Skat udsender netop i disse dage breve til nogen de har
fanget

vh AJ

Fra : Anders Kjeldsen, MIL~

Dato : 18-04-05 00:53

Hej,

Jeg har selv tilbage i 2002 forladt et I/S med et tab i samme
størrelsesorden.

Mig bekendt er underskud af personligt ejet virksomhed og I/S, både ved
drift og ved likvidering, fradragsberettiget i din personlige indkomst -
iøvrigt uden at du behøver at gøre den slags krumspring du nævner :)

Et eventuelt overskud er naturligvis skattepligtigt ligeledes.

Mvh.
Anders Kjeldsen