Langsome overførsler på 100 Mbit ..
Fra : Frazk

Dato : 24-05-01 21:07

Udstyr:
1,2 Ghz Athlon ..
512 Mb SD ram
Ibm 60 Gxp 40 Gb
3Com etherlink XL 10/ 100 Mbit
Windows ME
og
D-Link 10/100 Switch

Er der nogen der kan give mit et god grund til at når jeg henter store filer
fra en anden computer på mit netværk, går det så utroligt langsom.. hvis
filen/filerne fylder mere end 50 Mb ..
Jeg har låst windows Swap til 512 Mb og jeg kan de på Swithen at begge
computere kører 100 Mbit & Fuld Duplex ...
ydermere ., når at fil transporten begynder med at gå langsomt .. låser det
min computer så musepilen kører i store hak ..
Jeg kører med de nyeste drivere til bundkort & NIC's
og der er ingen konflikter på IRQer ..

Nogen virkelige gode ideer ?

Frank

Fra : Arne Keller

Dato : 24-05-01 21:27

Hej Frank

"Frazk" <frazk@surfmail.dk> wrote in message

> [...]
det
> min computer så musepilen kører i store hak ..
> Jeg kører med de nyeste drivere til bundkort & NIC's

Prøv de normale:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=netslow

--

Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Frazk

Dato : 26-05-01 13:16

Jeg har fået løst mit problem ., jeg sad og rodede med indstillingerne på
mit netkort .. og fandt noget som 3com kalder "Down Pull Rate" .,den stod
som standard til 8 .. og jeg satte den til 64 ( som var den eneste anden
mulighed ) måske er det en Buffer ., eller sådan noget ., men ihvertfald er
jeg sikker på at nu går det MEGET hurtigere .. *S* ., og computeren låser
ikke ..

Frank ..