Linksys Printserver...?
Fra : Ukendt

Dato : 18-02-05 08:02

Har netop erhvervet mig en Linksys EFSP42, der er en 2 ports printserver
(http://www.linksys.com/international/product.asp?coid=48&ipid=37) som er
en lækker sag. Især er det fedt, at der også er en 5 ports switch i dyret og
altså hele 2 parallele porte. Dog har jeg 2 spørgsmål desangående:

1. Jeg har forbundet Linksys til min Netgear RP614-router/switch på følgende
måde:

Netgear port 4 --------lige kabel---------Linksys Uplink

Kan det passe, at jeg derved ikke kan bruge port 1 på Linksysen? Hvis jeg
derimod bruger port 2 virker alt fint. Jeg havde ellers håbet at bruge
uplink til forbindelse og så have 4 switchporte. Min før omtalte Netgear
router har jeg netop forbundet til ADSL-modem i uplink og kan nemt anvende
alle 4 porte!

2. Printserverens porte:

Port1 -------------- Brother HL-1230
Port2---------------Canon IP4000

Begge printere kan skrive ud gennem printserveren, men IP4000kan åbenbar
ikke sende signal tilbage til udskrivningspc. Når jeg udskriver til IP4000 -
skriver printersoftwaren, at den ikke har kontakt til printeren - men den
skriver alligevel. Jeg havde exmpelvis glemt at angive papirkilden til
kassette og ville udskrive (Og låget til indføring var lukket som ellers er
default kilde). Printeren lyste gul og grøn og det var tydeligt, der var
noget galt. Før, da printeren var direkte tilsluttet pc'en via usb-kabel -
ville jeg i printersoftwaren kunne se problemet, men det kan jeg altså ikke
nu.

Spørgsmålet er nu, om der er en opsætning i printserveren, så jeg kan åbne
for signal fra printer til pc - eller er det bare ærgeligt? Som sagt kan jeg
udskrive på printeren - også direkte på dvd'er, men pc'en siger altså, at
printeren ikke svarer.

Er der nogen, som kan hjælpe?

På forhånd tak ....
--
Kh. John Quist

Fra : Juel CH

Dato : 18-02-05 08:30

Kan desværre helelr ikke hjælp, kun sige at jeg har et tilsvarende problem
med en Linksys PSUS4 og Canon i965, printerdriveren giver besked om at der
ikke er forbindelse til printeren, men den printer fint ud, så lad os håbe
der en der måske kan give os et tip.
Ole

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-05 08:35

> [...]
> ikke er forbindelse til printeren, men den printer fint ud, så lad os håbe

Ja - det kunne altså være fedt at få fuld funktionalitet igen!

Kh. John