Glistrup om lig
Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-05 01:08

Fremskridtspartiet holdt åbne gruppemøder, og jeg hørte et, hvor man skulle
koordinere stemmeafgivningen vedr et lovforslag om obduktion.
Glistrup viste nøgternt sin fornufts-holdning :
- at når legemet er dødt, skal det gøre mest mulig gavn for fællesskabet,
så læger skal have lov at bruge det som facitliste og skære og se om det var
kræft eller hjerteproblem som patienten døde af.
Organer skal kunne transplanteres .(evt med vetoret, hvis skriftlig
indsigelse er givet)
De mange jyske gårdmænd i partiets folketingsgruppe var lidt provokerede,
men bøjede sig for den klare fornuft - Glistrup er søn af en
fysikgymnasielærer og hans videnskabelighed vejede klart tungere end
religiøs og vane- tænkning
Det ulmede i mit baghoved og bidrog til at jeg startede privatiseret
sæddonorformidling og siden skrev på internettet om min dovenskab mht at
undlade træk og slip og have marmeladeglas med metalskruelåg på natbordet og
bruge det som mellemstation til lort og pis.
Min far opdrog mig og mine søskende udfra princippet, at man må gøre alt,
der ikke generer andre fysisk, og det har jeg også vist mine børn, og at
hjælpe barnløse hhv plejehjemspatienter ser jeg som et fremskridt uden
ulemper.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-05 02:01

> Det ulmede i mit baghoved og bidrog til at jeg startede privatiseret
> sæddonorformidling

Ekstrabladet har en stor med-ære i Sædhjælpsfondets opståen.
Jeg søgte partner efter en skilsmisse og eksperimenterede med alle mulige
annoncer på Søndags.Politikens "Kom frit frem" rubrik-annonce. Mine
tidligere parforhold og et ægteskab og havde jeg opnået via "Bekendtskaber"
i samme avis - netdating var ikke opfundet
Jeg traf en pige, der fortalte om adoptions- urimeligheder og 3 års
hospitals-inseminations-ventetid , så jeg tilbød mig som
adoptions-mellemmand og sæddonor i næste annonceringer, og fik spændende
erfaringer og bekendtskaber ud af det.
Så pludselig den 7 maj 1979 må der have været tankelæsning i luften for
samme søndag blev jeg kontaktet af Berlingske, BT og Ekstrabladet , der om
mandagen havde forsideartikler - Berlingske med overskriften "Han hjælper
barnløse" formiddagsaviserne om den afskyelige "børnefabrik"
For at få mere ud af nyheden sendte Ekstrabladets Ambro Kragh den næste dag
et uanmeldt journalistpar til mit hjem, der foregav at være barnløse og
søgte at bestikke sig til førsteplads på min adoptions-venteliste.
Da jeg ikke havde kontakt med nogen gravide, der ønskede at bortadoptere
deres barn mod betaling på det tidspunkt så kom vi ind på at jeg kunne
tilbyde mig som sæddonor og til alt helt havde jeg mistillid til dem, så jeg
bad om tusind kroner up front.
Næste dag lød løbesedlerne "Han gør dig gravid for tusind kroner"
Jeg cyklede straks ind til Rådhuspladsen med en kronik om mine reelle og
idealistiske hensigter med projektet, og Ambro Kragh skammede sig og trykte
kronikken - der gav henvendelser til mig fra snese af mænd, der i
rubrikannoncer havde tilbudt sig som sæddonorer solo - og vi blev enige om
at man derved virker som en liderlig tosse, og at siden jeg nu var
landskendt, så kunne jeg være forgrundsfigur i den
sæddonorformidlingsorganisation (hvor da andre donorer var anonyme), som vi
registreredes som fond, så folk kunne trække gaver fra i skat.
Det virkede seriøst og hjalp over hundrede de næste år, indtil lægerne
oppede sig og fik startet en masse private gynækologi-klinikker med
insemination uden ventetid på programmet
Aids-forskrækkelse plus den bedrede lægeservice betød, at vor omsætning
halveredes og halveredes,.Heldigvis indførte Sverige en forbudslov, der fik
barnløse svenskere til at søge os, og faderskabssag mod en af vore donorer
blev heldigvis vundet af donor, så han ikke skulle betale børnepenge, fordi
den svenske kvinde i brev havde nævnt at det skete ved kunstig insemination.