Hastighed scanner
Fra : Finn

Dato : 17-02-05 21:36

Jeg har en Canon FB630U USB1 scanner som egentlig gør et rigtigt godt stykke
arbejde den er mig bare lidt langsom.

Mit spørgsmål er så om en ny vil være mærkbar hurtigere (på henholdsvis
initialisering og scanning)?

Mvh
Finn

Fra : andropov

Dato : 17-02-05 21:45

On Thu, 17 Feb 2005 21:35:46 +0100, "Finn" <dads.bimmer@gomail.dk>
wrote:

>Jeg har en Canon FB630U USB1 scanner som egentlig gør et rigtigt godt stykke
>arbejde den er mig bare lidt langsom.

Hvad er langsom....

Fra : Finn

Dato : 17-02-05 22:02

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er langsom....
ja godt spørgsmål
Der går godt et minut ved første scanning (A4) og ca 30 sek. ved de næste.
Det er specielt den første jeg er træt af...

Mvh
Finn

Fra : andropov

Dato : 17-02-05 22:31

On Thu, 17 Feb 2005 22:01:58 +0100, "Finn" <dads.bimmer@gomail.dk>
wrote:

> ja godt spørgsmål
>Der går godt et minut ved første scanning (A4) og ca 30 sek. ved de næste.
>Det er specielt den første jeg er træt af...

Man skal regne med at scanneren først lige skal varme op.

Jeg har en Canoscan 8400F den tager:

ca. 28 sek. om en A4 side 600 dpi.
ca. 15 sek. om en A4 side 300 dpi.

Det man nok kunne spare mest tid på var hvis der var en indbakke hvor
man kunne lægge alle 100 billeder f.eks. og så kunne den ellers bare
køre løs.
Men måske det ville være for hårdhændet en behandling for billederne
ellers var der nok lavet en sådan scanner skulle man synes.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-02-05 08:10

andropov wrote:
> Man skal regne med at scanneren først lige skal varme op.
>
> Jeg har en Canoscan 8400F den tager:
>
> ca. 28 sek. om en A4 side 600 dpi.
> ca. 15 sek. om en A4 side 300 dpi.

Det er sjovt så at sammenligne med producentens data:
http://www.canon.dk/for_home/product_finder/scanners/flatbed_with_film_scanning/canonscan8400f/index.asp?specs=1

Der er vist ikke taget højde for opvarmningen...

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mads

Dato : 18-02-05 09:47

On Fri, 18 Feb 2005 08:10:06 +0100, Mikael Nørrelund Andersen
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Der er vist ikke taget højde for opvarmningen...

Nej, men det er jo også kun lige når scanneren tænder at den skal
varme op før den kan køre. Den tænder sammen med computeren
og bruger du et minut på andre ting inden du begynder at scanne,
så er scanneren varmet op og klar med det samme.
Scanner man flere billeder efter hinanden er der jo ingen ventetid
og hvornår scanneren skal varme op igen, kommer helt an på
hvor hurtigt man har sat den til at slukke efter brug, så det er
op til den enkelte bruger.

Jeg har selv en Canoscan 4200F og jeg er mere en tilfreds med
hastigheden.

mvh Mads

Fra : andropov

Dato : 18-02-05 11:32

On Fri, 18 Feb 2005 09:46:48 +0100, Mads <DeathTo@llSpammers.com>
wrote:

> [...]
>op til den enkelte bruger.
>
>Jeg har selv en Canoscan 4200F og jeg er mere en tilfreds med

Efter jeg købte min Canoscan 8400F oplever jeg at scanningen går ca. 4
gange så hurtigt som med min gamle vuego scan brisa (Acer).
Desuden en ikke uvæsentlig ting er at Canon scanner perfekt uden at
lave det for mørkt som min gamle Vuego scanner gjorde.
Så jeg er godt tilfreds med min nye scanner.