Spørgsmål om DBComboBox
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 17-02-05 19:11

Hej NG!
Jeg har en DBComboBox, som ikke virker som jeg forventer.
Den bliver fyldt med nogle linjer fra en tabel. Derefter viser 'ruden' i
DBCombobox den sidste linje, der er læst ind.
Når jeg derefter trykker på pilen i højre side lukkes rullemenuen godt nok
op og jeg kan vælge en linie. Imidlertid bliver teksten fra den valgte linje
ikke overført til 'ruden'; den indeholder stadig den sidste linje.

Den funktion, jeg ønsker mig er:
Efter indlæsning viser 'ruden' den første linje og har fokus.
Når jeg så begynder at skrive noget i ruden skal rullemenuen lukke sig op og
bl.a. vise den linje, der har bedst sammenfald med min indskrevne tekst.
Min opfattelse var, at det er sådan DGComboBox virker, men det har jeg nok
misforstået!
Er der en funktion, der gør således?

--
Mvh Kurt

Fra : Harald

Dato : 18-02-05 08:06

"Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> tekst.
> Min opfattelse var, at det er sådan DGComboBox virker, men det har jeg nok

Sådan gør den her så noget må du gøre forkert, prøv at poste noget kode. Har
du f.eks. bla. sat AutoDropDown=true?

Jeg bruger Delphi 7

Mvh
HK

Fra : Kurt

Dato : 18-02-05 09:29

"Harald" <nomail@noname.dk> wrote in message
> "Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse

> Sådan gør den her så noget må du gøre forkert, prøv at poste noget kode.
> [...]
Jer har i mellemtiden valgt at bruge en almindelig ComboBox med hvad dertil
hører, så den aktuelle kode har jeg ikke mere. Undskyld ulejligheden!
/Kurt