HP PhotoSmart 1000 printersoftvare til Win~
Fra : Kurt

Dato : 17-02-05 14:51

Hej gruppe! er jeg mon kommet i den rigtige gruppe ??

Jeg forsøger at hjælpe en ven med at installere hans ca. 3 år gamle HP
PhotoSmart 1000 printer på en nyindkøbt PC med XP home edition

XP vil ikke acceptere den oprindelige CD-R printersoftvare (pop-up medd.
softvaren kan ikke køre på XP (er ikke digital))

Jeg har så downloaded en software fra HP "IZE11DAN.exe" - samme meddelse

Jeg ringer til HP og forklarer problemet og får tilsendt en adresse hvor jeg
kunne hente softvaren som viser sig at være samme IZE11DAN.exe

Softvaren er afinstalleret - Hardvaren fjernet i enhedshåndteringen -
printer afbrudt inden hvert forsøg på installering

Så nu er jeg lige vidt - er der nogen der kan hjælpe min ven med dette
problem

Hilsen Kurt

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-02-05 15:30

"Kurt" <iversletdettekurt@post.tele.dk> skrev

> [...]
> XP vil ikke acceptere den oprindelige CD-R printersoftvare (pop-up medd.
> softvaren kan ikke køre på XP (er ikke digital))

Jeg har før jul installeret samme printer med samme driver for en kunde, og
der fungerer den fint. Den meddelelse, du får, er blot en oplysning om, at
softwaren ikke er signeret af microsoft, og det skal du bare glemme alt om.
Det er flintrende ligegyldig, og det har absolut *ingen* betydning.

Det betyder bare, at HP ikke gider at betale for, at Microsoft skal godkende
deres software og dermed signere den. Du skal bare trykke på fortsæt eller
ignorer eller hvad du nu får af muligheder.

Hvis det ikke er den fejlmeldeing, du får, så må du poste den helt præcise
ordlyd.

Måske er der en mulighed for, at hans windows er sat til at afvise alt
software, der ikke er signeret. Det ved jeg ikke nok om, og om det
overhovedet er muligt, men jeg kunne forestille mig, at det kan lade sig
gøre. Så grundigt er jeg ikke inde i XP, men det er helt sikkert ikke en
"out-of -the-box" indstilling. Jeg har installeret massevis af software uden
signeringer på på nyinstallerede XP systemer.

Men husk, at du skal ikke sætte printerens USB stik i, før du får besked på
det. Ellers kan det sagtens drille.

Claus

Fra : andropov

Dato : 17-02-05 15:34

On Thu, 17 Feb 2005 14:50:49 +0100, "Kurt"
<iversletdettekurt@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg ringer til HP og forklarer problemet og får tilsendt en adresse hvor jeg
>kunne hente softvaren som viser sig at være samme IZE11DAN.exe

Der er en driver ved driverguide som du måske kan bruge.
Du skal først oprettes på stedet og have password og brugernavn.

www.driverguide.com

Photosmart P1000

3511_enu_w2k_xp_release.exe
submitted by PSTLNC
"This is the driver bundled with the bonus software for Windows XP"
file size: 11.0MB
driver version: 3.5.11.0
driver date: Jan 30, 2003
fccid: unknown

Fra : Kurt

Dato : 17-02-05 19:08

Tak til Claus!

Jeg ved ikke hvad der er gået galt med installeringen af printeren - Jeg
har fulgt alle forskrifter og svaret ja til at installere printeren på trods
af alle fejlmeldinger om at softvaren ikke er signeret af Microsoft, men jeg
bliver hægtet af - printeren kan ikke installeres
Jeg vil nu forsøge endnu engang, efter at have fjernet al
installation/hardvare og ved godt at man ikke skal koble printeren på, før,
efter installation af softvaren. Hvis dette ikke virker vil jeg gå videre
med dine øvrige oplysninger. - Tak!!

Tak også til svaret med henvisning til www.driverguide.com
Jeg kender adressen og vil også forsøge her. Jeg har før haft god held med
driverguide - Tak for henvisningen/påmindelsen !!