Udsende mange nyhedsbreve - erfaringer?
Fra : Peter [5260]

Dato : 17-02-05 13:42

Hejsa,

Jeg har knap 1000 tilmeldte til et nyhedsbrev, og har indtil nu kopieret
alle adresserne over i min private Outlook, og sendt det herfra.

Alle email-adresser ligger i en Access-tabel på min hjemmeside, og jeg
har nu strikket noget ASP sammen, der kan læse adresserne, proppe dem
ind i JMail vha. AddRecipientBcc, og så sende dem ud.

Hertil virker det fint nok, men der er også kun 6-7 adresser i mit
testsystem!

Hvordan opfører serveren/JMail sig, når der pludselig kommer 1000+
adresser i Bcc-feltet, vil serveren time out, eller.....?

Skal jeg hellere sende nyhedsbrevet ud i klumper á f.eks. 50, altså så
jeg laver en JMail.Execute efter hver 50'ende adresse?
Eller skal jeg sende en email til hver modtager, med fare for at
serveren brager ned?

Har i nogle erfaringer med masse-udsendelse af email via JMail...?

På forhånd tak
Peter
(fjern bilen fra min email)

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-02-05 16:15

Peter [5260] wrote:

> [...]
> adresser i Bcc-feltet, vil serveren time out, eller.....?

> Har i nogle erfaringer med masse-udsendelse af email via JMail...?

Hos Azero meddeler de, at systemet har en tendens til at kassere hver 22.
adresse ved en sådan masseudsendelse af mails. Derfor anbefaler de at
tilføje en stump asp-kode, der afbryder udsendelse af mails for hver 20.
adresse og derefter genoptager arbejdet, hvor man slap:

For i = 1 to intCount 'Afbryder for hver 20. for ikke at misse hver 22.
If Not JMail.Execute Then
Response.Write("ERROR MESSAGE: " & JMail.ErrorMessage & "<br>" & vbCrLf)
Response.Write("ERROR SOURCE: " & JMail.ErrorSource & "<br>" & vbCrLf)
Response.Write("LOG: <pre>" & JMail.Log &v "</pre>" & vbCrLf)
End If
If CInt(i/20) = i/20 Then JMail.Close
Next 'Slut på afbrudelse for hver 20.

Jeg kører selv et jmail-nyhedsbrev og det fungerer fint (dog har jeg ikke
mere end ca. 50 modtagere).

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Peter [5260]

Dato : 17-02-05 22:25

> [...]
> tilføje en stump asp-kode, der afbryder udsendelse af mails for hver 20.
> adresse og derefter genoptager arbejdet, hvor man slap:

<snip>
> Jeg kører selv et jmail-nyhedsbrev og det fungerer fint (dog har jeg ikke
> mere end ca. 50 modtagere).

Tak Erik, den er jeg bekendt med (tidligere azero-kunde *S*)

Hvis du closer+executer (godt dansk, ikk'?) JMail 50 gange, og samtidig
læser 1000 poster fra db'en, vil serveren så ikke lave en time out?
Alternativt - at læse 1000 poster, og for hver lave en execute+close+open,
det kan da tage pusten fra enhver server?
Mvh
Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-02-05 23:43

Peter [5260] wrote:

> [...]
> time out? Alternativt - at læse 1000 poster, og for hver lave en
> execute+close+open, det kan da tage pusten fra enhver server?

Jeg vil da ikke udelukke, at den meget store mængde adresser vil kunne
afstedkomme et problem. Jeg har som sagt ikke erfaring med mere end ca. 50
poster i databasen.

Men er det ikke et forsøg værd?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Peter [5260]

Dato : 18-02-05 00:41

> Jeg vil da ikke udelukke, at den meget store mængde adresser vil kunne
> afstedkomme et problem. Jeg har som sagt ikke erfaring med mere end ca. 50
> [...]

Jooeehh, men jeg ville gerne undlade at spamme mine kunder med en eller
flere test-mails, indtil jeg har mere klarhed over problematikken og andres
erfaringer.
Jeg kan selvfølgelig også bare købe et par tusind email-adresser, og så
spamme dem
PS: Emailen er UNIQUE i databasen, så jeg kan ikke bare sende 1000 emails
til mig selv!
Mvh
Peter

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-02-05 01:10

Peter [5260] wrote:

> Jooeehh, men jeg ville gerne undlade at spamme mine kunder med en
> eller flere test-mails, indtil jeg har mere klarhed over
> problematikken og andres erfaringer.

You've got a point there. Men hvad siger din udbyder?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Plato

Dato : 18-02-05 08:47

> Har i nogle erfaringer med masse-udsendelse af email via JMail...?

Jeg har også knap 1000 tilmeldt til mit nyhedsbrev. Jeg sender hele skidtet
på én gang og har ikke oplevet problemer med levering. Dog kan jeg godt
mærke på siden, hvis jeg surfer på den samtidig når jeg sender mails, at den
kan hænge lidt. Men det tager kun nogle få minutter før alle er sendt.

/Rasmus

Fra : Peter [5260]

Dato : 18-02-05 12:29

Plato wrote:

> [...]
> kan hænge lidt. Men det tager kun nogle få minutter før alle er sendt.

Tak for svaret - så er der jo ikke andet for end at prøve!
Mvh
Peter