Tilbud fra CC - router
Fra : Brian

Dato : 17-02-05 13:07

Hejsa

Jeg overvejer at springe på ADSL tilbuddet fra Cybercity. Jeg har dog hørt
noget om at deres modem/router er bygget sammen i et apperat - er det
rigtigt ? Hvis det er, vil det så udelukke mig fra at bruge min egen router,
istedet for den CC leverer med ?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-02-05 13:47

"Brian" <briank@besked.com> skrev

> [...]
> noget om at deres modem/router er bygget sammen i et apperat - er det
> rigtigt ? Hvis det er, vil det så udelukke mig fra at bruge min egen

Alle CC routere er svjv. bygget sammen med dsl modemet, men det fungerer
fremragende. Før havde jeg en Cisco 677 og nu har jeg en Aetra Starvoice med
telefoni.

Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle være muligt at bruge en anden
router, hvis det altså er muligt at slå DHCP fra i den medleverede. Telefoni
routeren vil dog altid styre båndbredden til telefon og net, det kan man
næppe fuske med.

Claus

Fra : Brian

Dato : 17-02-05 14:36

Hejsa!

Claus Tersgov tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> Alle CC routere er svjv. bygget sammen med dsl modemet, men det
> fungerer fremragende. Før havde jeg en Cisco 677 og nu har jeg en
> Aetra Starvoice med telefoni.

Well, det bunder i at min egen router er wireless, hvilket jeg gerne vil
forsætte med at udnytte. En wireless koster et lille ekstra beløb hos CC,
hvilket er spild af penge da jeg jo allerede har en router.

> Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle være muligt at bruge en anden
> router, hvis det altså er muligt at slå DHCP fra i den medleverede.

Så jeg kan altså "by-passe" den i modemet indbyggede router, og stadig
køre med min egen ?

> Telefoni routeren vil dog altid styre båndbredden til telefon og net,
> det kan man næppe fuske med.

Det var heller ikke tanken, blot at spare en unødig merudgift

Fra : Claus

Dato : 17-02-05 14:30

"Brian" <briank@besked.com> wrote in

> [...]
> det rigtigt ? Hvis det er, vil det så udelukke mig fra at bruge min
> egen router, istedet for den CC leverer med ?

Hej Brian,

Når du får en router fra Cybercity, har den indbygget ATM modem.
Det vil sige at du uden problemer kan sætte din egen router på efter
Cybercitys router.

Der er dog nogle ting du skal være opmærksom på. Hvis du ønsker support
vil du altid blive bedt om at sætte en computer direkte på Cybercity's
router.
Og for at gøre det nemt for dig selv bør du forwarde alt til din egen
router for at kunne styre portforwarding fra den.

/Claus

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-02-05 18:12

Brian <briank@besked.com> skrev 2005-02-17:
> [...]
> rigtigt ? Hvis det er, vil det så udelukke mig fra at bruge min egen router,

Det er indbygget. Du kan godt sætte din egen router efter CC routeren
men du kan ikke slå router funktionen i CC routeren fra uden
at købe noget der kaldes GlobalIP hvor din egen router får sin egen
offentlige IP.

Hvis du slår router funktionen fra i din egen router kan det sikker godt
fungere fint.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Andersen

Dato : 19-02-05 03:32

Hej Brian

Jeg kører selv med CC's ZyXel router, med en wireless router efter den.
Det jeg har gjort, er at aktivere dhcp-serveren i den, så den starter med at
give 192.168.1.2 ud til min wireless router.
Min wireless router snupper så 192.168.1.2 til wan porten. Lan porten på
wireless er så sat til 192.168.1.3 og mine ipadresser på mine computere er
sat til 192.168.1.4, 192.168.1.5 osv og gateway sat til 192.168.1.3.
Al trafik jeg ønsker til port forwarding er derefter sat til ip 192.168.1.2
som så er ip'en på min wireless, i min wireless er portforwarding så sat til
at køre til den ønskede computers ipadresse.
Og det fungerer :)

Så jo det kan du godt :)

Mvh
Dennis

Fra : Brian

Dato : 19-02-05 21:58

Hejsa!

Andersen tog fat i nøglebrættet, og skrev:

> [...]
> 192.168.1.2 som så er ip'en på min wireless, i min wireless er
> portforwarding så sat til at køre til den ønskede computers ipadresse.

Den forklaring gemmer jeg lige, og forsøger mig når skidtet når frem :)

> Så jo det kan du godt :)

Lyder godt, så slipper man for at trække de møgkabler

Du har ikke problemer med ustabilitet, router der lever sit eget liv, og
hvad man ellers kan komme ud for ?

/Brian

Fra : Andersen

Dato : 21-02-05 18:04

"Brian" <briank@besked.com> skrev i en meddelelse

> Du har ikke problemer med ustabilitet, router der lever sit eget liv, og
> hvad man ellers kan komme ud for ?
>
> /Brian

Næh, det eneste jeg har haft problemer med, var at min forbindelse var meget
varierende, men har kørt med lignende udstyr før, og vidste, at det ikke var
mit eget udstyr det var galt med. Så jeg brokkede mig til CC og de fandt så
ud af, at der var nogle problemer med den central jeg er koblet op på, som
ikke kun gik ud over mig. 1 md's fejlsøgning gik der, men får også 1 md
internet forbindelse refunderet.
Og nu kører det hele som det skal.

Mvh
Dennis