libero
Fra : Heidi Jensen

Dato : 17-02-05 05:41

Hej igen ;0)

Kan det være rigtigt at de kære små skal være tisse våde, hver eneste
morgen? Jeg står op om natten og skifter hende, men kan alligevel være
sikker på at hun har tisset gennem tøj og alt, når vi står op.... det samme
sker efter hendes formiddags lur..... Vi bruger Libero, er der andre der
kender til det problem?

Venlig Hilsen/ Best Regards
Heidi Jensen
www.hot-newlife.dk

Fra : SlumreGøj

Dato : 17-02-05 08:27

Hej Heidi

Prøv med en ble der er en størrelse større... det gjorde vi og det virkede.
Det ser dog lidt voldsomt ud når bleen er så stor, at den næsten sidder oppe
under armene...men du har en tør baby om morgenen..

Hilsen
Slumregøj

Fra : Holst

Dato : 17-02-05 08:48

Heidi Jensen wrote:

> [...]
> sker efter hendes formiddags lur..... Vi bruger Libero, er der andre der

Måske skulle du finde en ble nummeret større med en større kapacitet.

Det kan også være, at din unge tisser så meget om natten, at du
simpelthen ikke kan få en ble, der passer hende og samtidig har
tilstrækkelig stor kapacitet. Så er der ikke andet at gøre end at stå op
endnu en gang midt om natten.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 20-02-05 08:43

"Holst" <newsfeb05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skulle du finde en ble nummeret større med en større kapacitet.

Dem de bruger på plejehjemmene, de er sku ikke kønne, men de kan tage 4.5
liter og det svarer til 3 dages urin og det burde være nok...ja ja de er til
voksne mennesker, men alligevel....

henrik

Fra : Angina

Dato : 17-02-05 09:12

> [...]
samme
> sker efter hendes formiddags lur..... Vi bruger Libero, er der andre der

Du kan prøve at købe dem en størrelse større.
Prøv evt. at skifte til Pampers, det gjorde vi med succes. De har en lidt
anden pasform.

Fra : Nette

Dato : 17-02-05 09:40

"Heidi Jensen" skrev

> [...]
samme
> sker efter hendes formiddags lur..... Vi bruger Libero, er der andre der

Jeps, vi har også prøvet Libero med samme resultat, uanset størrelsen. Det
samme med Pampers. Bleerne havde ganske enkelt en helt forkert pasform til
vores den yngste. Eller så har han bare haft en sans for økonomi ret
tidligt, for da vi skiftede til Vibelle og Unique stoppede det med det
samme. :.-)

Nette

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 17-02-05 09:40

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen ;0)
>
> Kan det være rigtigt at de kære små skal være tisse våde, hver eneste
> morgen?

Hej Heidi

Min erfaring er, at det er utroligt forskelligt hvilke bleer, der passer de
forskellige børn. Pasform og barn skal matche
Du kan prøve at gå en størrelse op, som andre har foreslået, men det har
aldrig løst problemet for mig. Vores søn var meget slem til at tisse igennem
om natten som spæd, og efter at have prøvet flere bleer på markedet, fandt
vi ud af, at de eneste, der kunne holde ham tør om natten, var Pampers
Active Fit (selvfølgelig en af markedets dyreste *G*).
Om dagen brugte han Vibelle ligesom sin tvillingesøster.
Storesøster brugte i øvrigt også ble endnu dengang, så vi havde altid
(mindst) tre forskellige bletyper i huset.

Det kan være dyrt at købe sig igennem markedets forskellige modeller, men
hvis du kender andre (f.eks. mødregruppe) med børn i samme størrelse, kan du
prøve at bytte dig til en ble eller to til at teste med, så du kan forsøge
at finde den rigtige model til din datter.

MVH Mette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 17-02-05 09:58

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du prøve at bytte dig til en ble eller to til at teste med, så du kan
> forsøge at finde den rigtige model til din datter.

det var en god idé!

Fra : Tommy

Dato : 17-02-05 10:27

On Thu, 17 Feb 2005 05:41:18 +0100, "Heidi Jensen"
<heidijensen@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>sker efter hendes formiddags lur..... Vi bruger Libero, er der andre der

Jahh.. vi skiftede til pampers og det er nu meget sjældent at den
bette har tisset igennem. Specielt baby-dry er gode at bruge som
natte-ble. Vi bruger så Active om dagen el. de der buske-nogen jeg
ikke kan huske hvad hedder :)

--
Tommy

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-02-05 13:26

"Heidi Jensen" <heidijensen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen ;0)

Min erfaring er den samme som Mette's. Alle mine 3 har haft forskellige
perioder med hvad der passede dem bedst, men jeg må sige at jeg overordnet
har haft bedst erfaring med Vibelle fra Aldi, Pampers og Libero... Alle 3
lige gode i mine øjne.

--
Rinnie Ilsøe
Flatcoat Litter planned Summer 2005

Fra : Gitte

Dato : 18-02-05 13:57

Hej

> [...]
>har haft bedst erfaring med Vibelle fra Aldi, Pampers og Libero... Alle 3

Og det kan jeg også tilslutte mig... I forskellige perioder er det
forskellige blemærker, der passer bedst. Sådan var det i hvert fald
med den store - med den lille (på 5 måneder) har vi endnu ikke haft
problemer med at han tissede igennem, eller på anden måde haft
problemer.
Jo, dvs. siden den store var lille, er Pampers kommet med deres
"Active Fit" model. Og den har en super pasform - men indeholder
desværre lotion, som den lille altså får udslæt af Så selv om jeg
er vældig begejstret for pasformen, er det et andet mærke, vi køber
næste gang...
Normalt køber vi Libero/Pampers når de er på tilbud, og hvis vi står
og mangler bleer, og ingen af de mærker er på tilbud, køber vi Aldis
Vibelle - der er lige så gode... Har prøvet Huggies til den store -
dem fik han udslæt af, og jeg synes også de virker lidt "hårde" i det.
Mener også vi på et tidspunkt prøvede Friends (tror jeg de hedder, fra
Coop-butikkerne), dem var nu heller ikke specielt begejstrede for...

MVH
Gitte

Fra : Heidi Jensen

Dato : 19-02-05 07:37

Hej

Vi er jo ikke så priviligerede at vi har Aldi på Bornholm, men vi har da
super best! Så dem har jeg prøvet at købe, og tilfældig nok havde de dem på
tilbud til 75 pakken, uanset hvilken strl. Så jeg købte en pakke, og de
sidste 2 nætter har Emeli været tør om morgenen.... så det er så skønt! Så
jeg ta'r på tilbud igen i dag.. kan lige så godt købe så man har, når de nu
er så billige!

Endnu engang, tak for jeres svar!

Heidi