|
| Rensning af HP PSC Multifunktionsprinter? ~ Fra : jubija@yahoo.dk |
Dato : 16-02-05 23:57 |
|
Jeg har en HP PSC 1215 multifunktionsprinter, hvor papiret konstant
bliver trukket skævt ind. Mit forsøg på at aflevere den til
garantireparation hos Bilka resulterede i en henvisning til HP´s egen
supporttelefon "da alle HP-produkter skal direkte til dem" (kan det
være rigtigt? - det troede jeg var Bilkas opgave).
Nå, men supporten oplyste, at slid på de ruller, der fører papiret
frem ikke er omfattet af garantien (kan det også være rigtigt??), men
de kunne anbefale mig af tørre dem af med en hårdt opvredet våd klud.
Det skulle afhjælpe problemet.
Kluden kom fint til sin ret den rulle, der sidder bagtil, men de
forreste seks ruller kan ikke rokkes ud af stedet og printeren kan
tilsyneladende ikke åbnes uden specialværktøj, så man kan kun rengøre
omkring en 8. del af rullerne. Nogen der kender en løsning?
vh
Lars
| |
Mikael Nørrelund And~ (17-02-2005)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 17-02-05 07:55 |
|
jubija@yahoo.dk wrote:
> Bilka henviste til HP´s egen supporttelefon "da alle HP-produkter
> skal direkte til dem" (kan det være rigtigt? - det troede jeg var
> Bilkas
> opgave).
Ja, man snakker med HPs support og de kan så sende en erstatning
med en fragtmand (tror det er UPS) og du får så ombyttet varen.
- Vil man have service, må man jo handle et sted hvor service er
prioriteret højt - og hvor lave priser ikke er det primære...
> Nå, men supporten oplyste, at slid på de ruller, der fører papiret
> frem ikke er omfattet af garantien (kan det også være rigtigt??)
Ja, forbrugsstoffer og slid er ikke omfattet af garantien. HP yder
enddog også kun et års garanti, hvilket får forhandlerne til at stå
dårligt. De overlever, ifølge min mening, kun på deres velkendte
navn i øjeblikket. Og så at deres produkter, for det meste, er af
OK kvalitet.
--
Mvh.
Mikael Nørrelund
| |
Esben (17-02-2005)
| Kommentar Fra : Esben |
Dato : 17-02-05 11:21 |
|
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:42143fb5$0$625$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Ja, man snakker med HPs support og de kan så sende en erstatning
> med en fragtmand (tror det er UPS) og du får så ombyttet varen.
Bilka er stadig som forhandler forpligtet overfor kunden til at tage sig af
sagen. At sagen så typisk vil blive behandlet væsentlig hurtigere hvis man
henvender sig direkte til HP support er en anden sag.
> - Vil man have service, må man jo handle et sted hvor service er
> prioriteret højt - og hvor lave priser ikke er det primære...
En problemstilling er at selv distributørerne vil have svært ved at
konkurrere med de priser man ser på fx edbpriser.
> HP yder
> enddog også kun et års garanti, hvilket får forhandlerne til at stå
> dårligt.
Garantien er ikke ens på alle HP produkter. På de fleste consumer-produkter
(heriblandt psc 1215) hedder fx. "efter gældende købelov".
--
Esben
| |
Mikael Nørrelund And~ (18-02-2005)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 18-02-05 07:46 |
|
Esben wrote:
> Bilka er stadig som forhandler forpligtet overfor kunden til at
> tage sig af sagen.
Ja, men kontakter man HP Support for at få hjælp til problemet
og de konstaterer den er defekt, så sender de en erstatning direkte
til kunden (On Site garanti).
> At sagen så typisk vil blive behandlet væsentlig hurtigere hvis
> man henvender sig direkte til HP support er en anden sag.
Ja ;)
>> - Vil man have service, må man jo handle et sted hvor service er
>> prioriteret højt - og hvor lave priser ikke er det primære...
>
> En problemstilling er at selv distributørerne vil have svært ved at
> konkurrere med de priser man ser på fx edbpriser.
Njaa, distributørerne for ca. det samme for varerne, men nogle
kæder sælger udvalgte varer med underskud for at vise de er
billige. Fx BILKA og ALDI, som så håber på at folk køber nogle
af de andre ting de har i forretningen, som de tjener godt på.
> Garantien er ikke ens på alle HP produkter. På de fleste
> consumer-produkter (heriblandt psc 1215) hedder fx. "efter
> gældende købelov".
Ja, overfor forbrugeren (pga. købeloven). Overrfor forhandleren
yder HP kun et års garanti, fx på deres printere.
Det problem er vi i hvert fald stødt ind i flere gange på mit arbejde,
hvilke er en (af flere) grunde til at vi ikke forhandler HPs printere
mere.
--
Mvh.
Mikael Nørrelund
| |
|
|