Asus bundkort mangler MAC adressen ??
Fra : Preben Larsen

Dato : 16-02-05 23:41

Hej
Jeg har et Asus p4bgl bundkort med Lan kortet Realtek 8139
der mangler en MAC adresse dvs der står ff:ff:ff:ff:ff:ff
MEn når jeg vil boote op med en diskette til netværket får jeg ingen
forbindelse, tilsyneladende pga det.
I Windows XP kører det, men jeg kan ikke lægge ghost image ind, og det
betyder at denne ene maskine skal have særforplejning hver gang
klasselokalet skal omlægges..
Så kunne jeg fx med software lægge en anden adresse ind ville det hjælpe i
fejlfindingen..
Jeg kan ikke finde noget på CDen der følger med maskinerne..

mvh
Preben Larsen

Fra : Per Bech Jensen

Dato : 17-02-05 07:20

Hej

> [...]
> fejlfindingen..
> Jeg kan ikke finde noget på CDen der følger med maskinerne..

Jeg ved ikke om det vil hjælpe på dit problem, men i Windows 2000/XP kan jeg
godt sætte min MAC-adresse manuelt på mit Realtek 8139-baserede netkort. Jeg
vil dog desværre tro at det ikke på nogen måde er permanent, men kun aktivt
når Windows kører. Men det er måske et forsøg værd. Indstillingen findes
under 'Avanceret' fanebladet i egenskabssiden for netkortet i
enhedshåndteringen.

Mvh
/Per

Fra : Preben Larsen

Dato : 21-02-05 15:39

"Per Bech Jensen" <pbj_spam_@nospam.blegkilde.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når Windows kører. Men det er måske et forsøg værd. Indstillingen findes
> under 'Avanceret' fanebladet i egenskabssiden for netkortet i

Hej
Det vil jeg prøve een af dagene,
Ellers tror jeg motherboardet ryger ud, eller jeg finder et løst netkort..
mvh
Preben

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-02-05 15:46

On 2005-02-16, Preben Larsen <preben@larsen.tdcadsl.dk> wrote:
> Jeg har et Asus p4bgl bundkort med Lan kortet Realtek 8139
> der mangler en MAC adresse dvs der står ff:ff:ff:ff:ff:ff

Kan du manuelt opdatere den?

Hvis du kan, saa koeber du et skod netkort til 40,- og tager dets macadresse.

Thomas

Fra : Henrik Sahl

Dato : 21-02-05 21:52

"Preben Larsen" <preben@larsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> fejlfindingen..
> Jeg kan ikke finde noget på CDen der følger med maskinerne..

Prøv at gå ind på dit netkort og indtast en adresse her
http://nui.adsl.dk/mac.jpg start med 00 og så bare slå løs på keyboardet.

Mvh
Henrik