Forslag til badass kort
Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-02-05 20:58

Skal samle en "monster pc" og er på udkig efter et bundkort.

Hvor irriterende det end lyder, så er "penge ikke et problem"..

Havde regnet med et amd64 bit system, men andre forslag er også velkomne.
Et par få krav:

Skal have pci-E
Sata raid 0,1,0+1

Har set på et asus A8N-SLI http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116246
Andre bud ?
Er socket 939 klogt at investere i ?

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 16-02-05 21:23

> Er socket 939 klogt at investere i ?

Hvis penge ikke er et problem, er det så ikke ligegyldig?

mvh
TK

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-02-05 22:16

Thomas Kristiansen wrote:

> Hvis penge ikke er et problem, er det så ikke ligegyldig?

Ikke helt :) Det med pengene skal forståes som at det ikke er afgørende om
det koster 600 eller 1200kroner, bare det er godt.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-02-05 22:21

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> crashed Echelon writing

> Er socket 939 klogt at investere i ?

Tja kommer an på hvad du forventer af fremtiden. Er dette blot en PC som
udskiftes fuldstændigt igen næste gang du vil have mere kraft, så kan du
sagtens kigge på Socket 754, men hvis du gerne vil opgradere processoren i
fremtiden så er det Socket 939. Der bliver ikke udviklet nye processorer
til socket 754.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-02-05 23:12

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
> processoren i fremtiden så er det Socket 939. Der bliver ikke
> udviklet nye processorer til socket 754.

Tror det bliver på 939 så, lidt fremtids sikring skader vel ikke.
Har du også nogle herlige forslag til et 939 brædt "mit der ganze" ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-02-05 23:31

> Tror det bliver på 939 så, lidt fremtids sikring skader vel ikke.
> Har du også nogle herlige forslag til et 939 brædt "mit der ganze" ?

Ikke at jeg har holdt særlig øje med markedet med ved en del mennesker har
snakket om DFI's LanParty boards. Google evt. efter nogle reviews.

--
Bjarke Andersen

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 17-02-05 09:03

On Wed, 16 Feb 2005 23:11:37 +0100, "Sune Storgaard"
<nospam@strueradsl.dk> wrote:

>Tror det bliver på 939 så, lidt fremtids sikring skader vel ikke.
> Har du også nogle herlige forslag til et 939 brædt "mit der ganze" ?

Man går ikke fejl ved at foreslå MSI Nforce4. Hvem andre kan klare
bundkort fsb'er over 300 ? DFI ? har dog læst om et par DFI NF4, der
bare siger puf i løbet af første døgn. Så DFI NF4 vil jeg gerne se
høste lidt anerkendelse først.

Men jeg kunne også tænke mig epox'en (NF4), når den kommer, om ca. 2
uger.

mvh

John

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-02-05 18:02

JK (at mail dot dk) wrote:
> [...]
> høste lidt anerkendelse først.
> Men jeg kunne også tænke mig epox'en (NF4), når den kommer, om ca. 2

Vil da lige undersøge epox'en og de 2 andre, anandtech har et review af
DFI'en hvor den høster fine anmeldelser.
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2337

Det kunne nemt blive den istedet for asus'en !

Fra : Jakob M

Dato : 17-02-05 13:00

> Har set på et asus A8N-SLI
> Andre bud ?

DFI Lanparty når den engang kommer til kongeriget, men Asus plejer også at
være fornuftige.

> Er socket 939 klogt at investere i ?

Ja !.

Mvh