Netværksdrev Argh!!!
Fra : Filip

Dato : 16-02-05 19:24

Jeg har to maskiner forbundet til samme router. Jeg har både trådløs og
kabel forbindelse fra den bærbare, til samme lan som den stationære.
Problemet er at jeg har oprettet netværksdrev fra begge maskiner, men det
tager enten MMMEEEGGEETTT lang tid inden den har oprettet forbindelse, eller
også skal jeg ind og lave netværksdrevet om fra \\mshome\bærbar\drev til
\\192.168.1.x\drev eller tilbage igen. Det kan jeg ikke forstå. Jeg kan
efter meget lang tid (5min) komme ind og se min arbejdsgruppe fra den
stationære, mens det virker ok fra den bærbare. Derfor skal jeg ind og søge
efter den ipadresse som den bærbare har for at jeg kan komme ind på den
stationære.

Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan have gjort galt. Begge
maskiner har samme brugernavn og kode, så de kan se hinanden.

XPsp1 og XPsp2 på maskinerne

Filip

Fra : Madhatter@dk.invalid

Dato : 16-02-05 20:22

On Wed, 16 Feb 2005 19:23:50 +0100, "Filip" <annonym@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der har forslag til hvad jeg kan have gjort galt. Begge
>maskiner har samme brugernavn og kode, så de kan se hinanden.

Svært at gennemskue lige på en studs...

Du skriver 'både trådløs og kabel forbindelse' - Skal det tages
bogstaveligt så du samtidig er koblet op på kabel og trådløs ?!

I givet fald: Har de to netkort så hver sin ip-adresse, eller har du
samlet netkortene (kablet og trådløst) i en netværksbro ?!

Men under alle omstændigheder mener jeg du skal prøve at de-aktivere
først det trådløse netkort og siden den kablede, for at se om du kan
lokalisere problemerne til eet af kortene .....

- - - -

Iøvrigt ser vi gerne lidt flere oplysning, f.eks udskrift af IPCONFIG
/ALL fra begge maskiner.

<mlr>

Fra : Filip

Dato : 17-02-05 00:04

> Du skriver 'både trådløs og kabel forbindelse' - Skal det tages
> bogstaveligt så du samtidig er koblet op på kabel og trådløs ?!

Ja, ofte

> I givet fald: Har de to netkort så hver sin ip-adresse, eller har du
> samlet netkortene (kablet og trådløst) i en netværksbro ?!

Jeg har ikke samlet dem i en netværksbro da jeg ikke har kendt til den
mulighed. Hvordan gør man det? Det lyder i mine øre som om det kan løse mit
problem.

> Men under alle omstændigheder mener jeg du skal prøve at de-aktivere
> først det trådløse netkort og siden den kablede, for at se om du kan
> lokalisere problemerne til eet af kortene .....

Jeg har prøvet mig lidt frem, men det ser ud til at det er samme problem om
jeg køre kabel eller trådløst. Det er der irriterer mig mest er at jeg skal
vente så lang tid inden den kan oprette forbindelsen til det netværksdrev.
Det er ikke fordi den ikke kan få ipadresse, da jeg godt kan komme på
internet få sek efter jeg har sat stikket i

> Iøvrigt ser vi gerne lidt flere oplysning, f.eks udskrift af IPCONFIG
> /ALL fra begge maskiner.

Her er de:

*****Trådløs i bærbar***
Fysisk adresse: 00-04-23-5A-4E-1A
IP-adresse: 192.168.1.110
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1
DHCP-server: 192.168.1.1
Rettigheden opnået: 16-02-2005 23:57:40
Rettigheden udløber: 23-02-2005 23:57:40
DNS-servere: 195.82.195.101, 129.142.7.101
WINS-server:

*****Lan i bærbar***
Fysisk adresse: 00-C0-9F-25-27-EE
IP-adresse: 192.168.1.192
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1
DHCP-server: 192.168.1.1
Rettigheden opnået: 16-02-2005 23:57:24
Rettigheden udløber: 23-02-2005 23:57:24
DNS-servere: 195.82.195.101, 129.142.7.101
WINS-server:

****Lan på stationær***
Fysisk adresse: 00-50-BF-E2-53-A0
IP-adresse: 192.168.1.18
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.1.1

Fra : Filip

Dato : 17-02-05 17:36

Jeg tror jeg er ved at have fundet selve problemet. Jeg kan sagtens få fat i
den stationære pc hvis jeg søger på dens ipadresse, men ikke når jeg søger i
arbejdsgruppen. Dette gælder for begge forbindelser. Jeg kan se den anden
computer i arbejdsgruppen, men kan ikke se andre filer end dem jeg har
offline synkroniseret. Når jeg søger direkte på adressen er alle drev åbne
for den bærbare. Når jeg skal finde den bærbare fra den stationære, er der
ingen problemer med at se den i både arbejdsgruppen, og på selve ipadressen.

Problemet må ligge i at min arbejdsgruppe er mystisk. Det er selvfølgelig
den samme arbejdsgruppe på begge maskiner.

Hjælp mig... Pleace

Filip

Fra : Filip

Dato : 18-02-05 07:52

Hov, nu er jeg vist ved at se et mynster. Jeg plejer aldrig at slukke min
bærbare, jeg sætter den i standby istedet, for at spare tid på opstart. Når
jeg har genstartet rigtigt er alle drev der lige med det samme. Men hvis jeg
vækker den op af standby går der mange minutter før forbindelsen er
oprettet. Kan jeg undgå denne ventetid, på en anden måde end at slukke
maskinen rigtigt hver gang?

Filip