MS Windows
briani 27239
MEMORY.DMP...?
Fra : Henning Holm

Dato : 16-02-05 17:55

Efter et systemnedbrud,hvor det blev genoprettet efter en alvorlig fejl,var
Jeg på jagt efter synderen...
Werff30.dir00mini021605.dmp,faldt Jeg over
følgende fil i Windowsmappen:MEMORY.DMP
Den fylder stolte 536mb...!
Mener ikke Jeg har set den før,er det noget,der kan slettes eller...?
System:
Win XP PRO DK SP2

--
Venlig Hilsen

Henning Holm
allig8or125@hotmail.com
"it's nice to be important,
but it's more important,to be nice

Fra : Broodje Paling

Dato : 16-02-05 18:12

Henning Holm skrev:
> [...]
> følgende fil i Windowsmappen:MEMORY.DMP
> Den fylder stolte 536mb...!
> Mener ikke Jeg har set den før,er det noget,der kan slettes eller...?

Det er indholdet af hukommelsen, før nedbruddet (memory dump). Har man
fået maskinen oppe og køre igen kan du bare slette den.

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-05 18:17

Henning Holm wrote:
> følgende fil i Windowsmappen:MEMORY.DMP
> Den fylder stolte 536mb...!
> Mener ikke Jeg har set den før,er det noget,der kan slettes eller...?
> System:
> Win XP PRO DK SP2

Lad mig gætte, du har 512 MB RAM i din maskine? Hvis du højreklikker på
denne computer -> egenskaber -> advanceret -> Start og gendannelse kan
du sikkert se at Windows er sat op til at gemme indholdet af hele din
fysiske hukommelse på harddisken, ved et crash.

Det kan, hvis man kender til det, bruges til at finde ud af hvad der fik
computeren til at gå ned. Jeg har sat min til Small memory dump - og jeg
kunne sikkert også sætte det til None, da jeg alligevel ikke ved hvad
jeg skulle bruge det til.

Filen indeholder altså en komplet kopi af hukommelsen fra da maskinen
gik ned.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Henning Holm

Dato : 16-02-05 18:33

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skulle bruge det til.
>
> Filen indeholder altså en komplet kopi af hukommelsen fra da maskinen gik

OK,Tak for svar,det er korrekt,Jeg har 512mb RAM...
Jeg har i øvrigt,haft en del fejl,af typen"paged_in nonpaged_area",efter
genstart,men denne gang,havde den
lukket PC'en ned....
Har kigget lidt hos MS,men der ikke rigtig nogle løsninger på dette
,udover,at en Lexardriver,kan være årsag,
til det....