Uploade filer til MySQL?
Fra : Sune

Dato : 15-02-05 01:19

Scenariet er således at jeg har behov for at gemme nogle png-filer i en MySQL
database, for senere hen at kunne styre udhivningen af de rette billeder
til de respektive brugere. Jeg har i den forbindelse googlet i timevis og
læst utallige artikler, dog er jeg desværre ikke kommet længere med mit problem
- jeg kan simpelthen ikke finde nogen løsning.

Jeg har kunnet finde løsninger med upload til access og har forsøgt at omskrive
nogen, men desværre uden held. Det tætteste jeg er kommet på (tror jeg) er
via AspSmartUpload hvor jeg dog konstant får fejl ved at benytte både "FileToField"
og "BinaryData", i form af beskeden "Argument not optional".
Min kode ser således ud (med udgangspunkt i kodeeksempler fra AspSmart's
side:

Dim mySmartUpload
Dim file
Dim intCount
intCount=0

Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.Upload

set con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
con.Open DBVAR

For each file In mySmartUpload.Files
   If not file.IsMissing Then
      con.execute "INSERT INTO table (png) VALUES ('"&file.FileToField&"')"
      intCount = intCount + 1
   End If
Next

Mit MySQL felt er af typen mediumblob, eftersom der er tale om forholdsvis
små billeder (4kb).
Er der nogen der kender nogle tutorials/guides til upload af filer til MySQL
via ASP eller på anden måde kan hjælpe mig? det skal ikke nødvendigvis foregå
via AspSmartUpload.
På forhånd tak.
Sune