Asrock m266a vil ikke starte når driver er~
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-02-05 16:31

Jeg har et problem med en maskine - når jeg starter Windows XP op, så bliver
skærmen sort når jeg kommer ind i Windows. Grafikkortet er et helt nyt
Radeon9550 fra Asus. Tidligere sad der et Geforce3 ti200 kort i maskinen, og
der var et lign. problem: maskinen startede op og kom også ind i Windows,
men efter et ganske kort stykke tid så genstartede maskinen af sig selv.

Når der ikke er installeret nogen driver til grafikkortet så kan maskinen
sagtens køre, men så snart driveren bliver installeret (gælder både geforce
og radeon) så vil maskinen ikke køre som den skal.

Jeg har prøvet at skifte ram, opdatere til sidste nye bios, skifte
grafikkort, ændre agp til 2X i bios og så tilbage til 4x igen, installeret
forskellige versioner af grafikkort drivere - alt sammen uden held. Men jeg
mener det må have noget med grafikkortet/agp porten eller lign. at gøre.

Er der nogen der kan give et par tips til hvor jeg kan begynde at lede efter
fejlen?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-02-05 16:34

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

Tilføjelse: onboard grafikkortet virker fint og der er ikke fejl når skærmen
er tilsluttet dette. Jeg har ikke kunne finde noget sted at slå onboard VGA
fra - så jeg går ud fra at bundkortet selv finder ud af om der sidder et
"eksternt" kort i maskinen.

Fra : Hans

Dato : 16-02-05 16:41

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> [...]
> slå onboard VGA fra - så jeg går ud fra at bundkortet selv finder ud
> af om der sidder et "eksternt" kort i maskinen.

Nej - På side 23 i manualen står der hvordan du skifter AGP-kort.

Hans

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-02-05 17:05

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Det har jeg så lige prøvet uden held

Det er en WinXP pro SP2 med alle opdateringer.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-05 17:12

> Det har jeg så lige prøvet uden held

Hvor stor er din stroemforsyning?

Thomas

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-02-05 17:27

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor stor er din stroemforsyning?

Det kan jeg faktisk ikke se nogen steder på den - det er en maskine fra
PRC-data. Og der er ikke noget specielt "ekstraudstyr" i den. En enkelte HD,
CD-RW og CD-rom. Alt onboard på nær grafikkort. Men det var selvfølgelig en
mulighed at prøve en anden strømforsyning.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-05 17:23

> [...]
> CD-RW og CD-rom. Alt onboard på nær grafikkort. Men det var selvfølgelig en
> mulighed at prøve en anden strømforsyning.

Hvor stor er cpuen?

Mvh Thomas

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-02-05 08:48

HD,
> Hvor stor er cpuen?

Celeron 2.6

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 16-02-05 17:24

> [...]
> CD-RW og CD-rom. Alt onboard på nær grafikkort. Men det var selvfølgelig en
> mulighed at prøve en anden strømforsyning.

Har du husket VIAs 4-in-1 drivere?

Thomas

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-02-05 08:49

HD,
> Har du husket VIAs 4-in-1 drivere?

De er installeret ja - de sidste nye fra Asrocks hjemmeside.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-02-05 08:54

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor stor er din stroemforsyning?

Jeg har prøvet at skifte den med en 300W men det hjalp ikke

Fra : Hans

Dato : 16-02-05 17:20

..°o.O Thomas O.o°. wrote:
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Det har jeg så lige prøvet uden held

Husker du at afinstallere alle drivere til on-board grafikkortet inden du
sætter et andet i maskinen?

Hvis du starter op i fejlsikret tilstand, hvilke grafikkort kan du så se i
enhedshåndteringen?

Hans

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-02-05 08:49

> Husker du at afinstallere alle drivere til on-board grafikkortet inden du
> sætter et andet i maskinen?

Dem har jeg slet ikke installeret, så der skulle ikke være nogle.

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-02-05 08:57

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvis du starter op i fejlsikret tilstand, hvilke grafikkort kan du så se i
> enhedshåndteringen?

Så viser den et Nvidia Geforce3 ti200 (Microsoft Corporation).

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-02-05 09:20

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

Fejlen kommer når jeg starter Explorer og den går på nettet - hvis jeg ikke
går på nettet med Explorer kører det fint. Jeg har spillet Windows Pinball
spil i fuldskærm uden nogen problemer. Ved ikke om dette kan give nogen
hjælp i min fejlfinding?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-02-05 13:01

> [...]
> spil i fuldskærm uden nogen problemer. Ved ikke om dette kan give nogen

Det er så ikke alle hjemmesider der forårsager fejlen - hvis jeg går på
www.jp.dk så dør maskinen, men på min egen side - www.pudekamp.dk er der
ikke nogen problemer. Jeg har fået en fejlmeddelelse om grafikkort med
Geforce3 kortet siddende i - der siger den noget med infinite loop. Det kan
jeg så læse på nettet at det er et gammelt problem fra XP's start. Der
skriver flere at man skal slå fastwrite fra, men det har jeg ikke kunne
finde nogen steder i bios.

Fra : Sander

Dato : 17-02-05 15:40

Når du så har prøvet alt andet - så prøv at gå i enheds håndtering
og vælg Computer i listen, når du åbner den står der sikkert
Uniprocessor pc / standard pc ell. lign, her højreklikker du
så og vælger Opdater driver, og her skal du så selv vælge driveren,
og der skal du så bruge den der hedder: "Pc med avanceret konfiguration
og strømstyringsgrænseflade"

Sander.

Det løste mine Grafikproblemer på mit gamle Asus p4s333 board
i sin tid.