problemer med mb - PC starter selv
Fra : s

Dato : 15-02-05 21:24

hej
Jeg færdig med at samle en pc med et MSI 865PE Neo2-P
Problemet er at computeren starter af sig selv efter nedlukning. OS er XP
pro og det er indstillet til ikke at genstarte ved fejl, computeren lukker
da også fint ned og slukker (uden strøm i et par sekunder) derefter starter
den op igen. Skulle der mon være en der har et bud på en løsning?
mv Helge S

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-02-05 21:31

s wrote:

> sekunder) derefter starter den op igen. Skulle der mon være en der
> har et bud på en løsning? mv Helge S

Jeg havde engang et lign. problem med et Soltek bundkort og Windows
2000. Løsningen var at finde i Windows' ACPI-indstillinger under
Strømstyring.

Fra : Ulrik Løye

Dato : 15-02-05 22:35

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message

> Jeg havde engang et lign. problem med et Soltek bundkort og Windows
> 2000. Løsningen var at finde i Windows' ACPI-indstillinger under
> Strømstyring.

Det kan også være power options i BIOS.

/u

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-02-05 22:18

eller den lidt mindre kendte:

Hvis der er et netkort og et kabel i det (så der er noget signal) så kan din
pc starte SELVOM wake-on-lan er slået fra i BIOS.
Du fikser den således:
Kontrolpanel, System
Fanen Hardware, tryk Enhedshåndtering
Vælg detaljer for dit netkort
Fanen avanceret
Egenskab "Wake Up Capabilities" sættes til None.

Hilsen Peter

(det var hvad der fik mit ASUS P5AD2 til at genstarte......

Fra : s

Dato : 22-02-05 18:36

Tak for de gode råd!

Problemet er løst (det var en fejl på kortet som blev byttet).

mv Helge S