Hvor varm løber jeres Prescott p4?
Fra : Peter Andersen

Dato : 15-02-05 07:55

Har lige fået mig en P4 Prescott CPU 530J (3,0 Ghz) og sat den i et
Asus P5AD2 Premium bundkort. Selv inde i bios' en synes jeg den er
meget varm - ca. omkring 59-60 grader. Er det generelt for Prescott
P4, at de bliver så varme eller er der noget galt med evt. psu eller
køler?

Hvor varm bliver jeres Prescott CPU?

Mvh

Peter

Fra : Jakob M

Dato : 15-02-05 10:00

"Peter Andersen" <peter@DETTESKAVAEKlundandersen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Asus P5AD2 Premium bundkort. Selv inde i bios' en synes jeg den er
> meget varm - ca. omkring 59-60 grader. Er det generelt for Prescott

Ja.

Mvh
Jakob

Fra : kenzo

Dato : 15-02-05 10:40

> Hvor varm bliver jeres Prescott CPU?

jeg har også et brædt af asus af mærke P5AD2 ( ikke Premium men den lille
model) og den viser også de grader som du nævner.
Jeg har dog fået en kabinet køler sat i og er nu på ca 45 grader

Fra : Jørgen

Dato : 15-02-05 11:40

On Tue, 15 Feb 2005 07:54:36 +0100, Peter Andersen
<peter@DETTESKAVAEKlundandersen.com> wrote:

> [...]
>meget varm - ca. omkring 59-60 grader. Er det generelt for Prescott
>P4, at de bliver så varme eller er der noget galt med evt. psu eller

hmm, selv i mit Antec Aria micro atx kabinet, med begrænset plads,
bliver min P4 Prescott 530J i idle ikke mere end de 43-45 grader varm.
Har dog også sat en anden køler på.

Hvormeget kan den egentligt tåle af varme før det bliver kritisk, har
et par gange mens jeg har spillet FarCry pc'er fryser og eneste udvej
er at boote.

Fra : Peter Larsen

Dato : 15-02-05 18:01

Hej

Jeg har samme bundkort og CPU.
Min CPU holder sig på 45 grader, MOBO på 40 grader.
Jeg har monteret en Thermaltake Silent 775 køler istedet for den boksede
Intel-køler.
Kabinettet holdes køligt af en NorthQ 120mm fan.
Jeg har en NorthQ PSU med 140 mm fan.

Eneste problem er GPU, den bliver lidt vel varm, men jeg skifter køleren på
den når jeg har fundet ud af hvilken der passer (en eller anden fra Arctic
Cooling).

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-02-05 21:47

Peter Andersen wrote:
> [...]
> meget varm - ca. omkring 59-60 grader. Er det generelt for Prescott
> P4, at de bliver så varme eller er der noget galt med evt. psu eller

Jeg har en 3,2 Ghz i et Asus P5GD1 bundkort.
Den kører med standard køleren, som kom sammen med CPU'en.
Ved normalt brug, ligger temp mellem 35 og 40 grader og ved en omgang "tæsk"
kan den snige sig op på 50 - 55 grader.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Jackie

Dato : 16-02-05 01:26

> [...]
> meget varm - ca. omkring 59-60 grader. Er det generelt for Prescott
> P4, at de bliver så varme eller er der noget galt med evt. psu eller

Min P4 Prescott CPU (3,4 GHz) bliver også ret varm. I alm Idle ligger den på
ca. 55-58 grader, mens den ved meget krævende arbejde over flere timer kan
snige sig om omkring 73-75 grader. Dette skulle efter sigende ikke være
kritisk, det er dog stadig højt, men jeg har hørt (Og der er gerne nogen der
må kommentere dette), at disse Intel CPU'er ikke kan brændes af, og at det
ikke er kritisk, så længe maskinen kører flydende. Man kan mærke hvis CPU'en
bliver for varm på ydelsen. Den automatiske shutdown er sat til 85 grader,
og det skulle først være ved de temperaturer at det skulle blive kritisk med
disse CPU'er...

Jeg har dog overvejet at skifte køler, da den larmer lidt rigeligt...

Hvor meget vil I mene at en god Zalman eller TT køler kan bringe CPU ned i
temperatur?

Hygge
Jackie

Fra : Martin Mogensen

Dato : 16-02-05 14:46

"Jackie" <jackieloa2FJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har dog overvejet at skifte køler, da den larmer lidt rigeligt...
>
> Hvor meget vil I mene at en god Zalman eller TT køler kan bringe CPU ned i

Jeg har et Asus P5AD2-E Premium bundkort og en Intel P4 560J (E0 stepping).
Jeg har en Zalman 7700 AlCu køler på min og CPU'en bliver 39-42 grader ved
idle og omkring de 60-62 ved burn mode når den bliver sat på arbejde. Det
skal siges at min Zalman kører med max hastighed (det skal den helst med
Prescott) og det giver ikke mere støj af den grund, faktisk siger den næsten
ingenting. Mit mobo ligger på 31 grader ved idle mode. Jeg har også en Papst
120mm støjsvag blæser ekstra i kabinettet, som er et Chieftec CA-01
Bigtower.

Kan klart anbefale Zalman.

Martin

Fra : sns