Tilsyneladende dødt bundkort.
Fra : Leony

Dato : 14-02-05 20:49

Hejsa

Jeg har et bundkort (faktisk har jeg 2), som starter fint op.
Der springes direkte i BIOS, hvor man ikke kan ændre noget, da der ikke
er adgang til tastaturet - sådan virker det i hvert fald.

Det er fælt irreterende. Jeg har som sagt 2 gode boards med denne fejl.
Begge er Asus og begge er Socket 370 (CUV4X og CUBX).

Andre som har været ude for noget lignende?
Jeg har ikke gjort noget, i hvert fald bedvidst, for at de skulle ende
sådan. Der er ikke skiftet tastatur mens maskainen var tændt (kan
resultere i afbrændt port). Det ene board har jeg købt fra nyt og det
andet er købt brugt.
Jeg clearet cmos omkring 1000 gange, forsøgt at vrikke med stikket fra
tastaturet. Intet hjælper overhovedet.

Jeg mangler at prøve med et USB-tastatur, hvilket sker en af de nærmeste
dage (skal lige forbi min mor og låne hendes converter, da jeg ikke ejer
et USB-tastatur - endnu).

Takker på forhånd for ideer og input.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Coach [4130]

Dato : 14-02-05 21:23

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Har du overvejet om det måske kunne være tastaturet der er defekt?
Du skriver nemlig ikke, at du har prøvet et andet.

Mvh
Bri@n

Fra : Leony

Dato : 15-02-05 14:13

"Coach [4130]" <coach[fjern]@[fjern]lite.danmark> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet om det måske kunne være tastaturet der er defekt?

Har faktisk prøvet 3 andre tastaturer end det jeg normalt bruger selvom
det efterhånden har virket på 50 forskellige computere

> Du skriver nemlig ikke, at du har prøvet et andet.

Korrekt, men af tidsmæssige hensyn var jeg nødt til at udelade en del
detaljer.
Dette skulle selvfølgelig ikke have været udeladt, da det egentlig er en
væsentlig detalje.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 15-02-05 14:45

On Mon, 14 Feb 2005 20:49:23 +0100, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>sådan. Der er ikke skiftet tastatur mens maskainen var tændt (kan
>resultere i afbrændt port). Det ene board har jeg købt fra nyt og det

Ja, jeg har oplevet det med Asus A7V. Det er mit indtryk, at asus har
meget 'flinke' sikringer i ps/2 delen.

Du skriver, at du ikke har gjort noget. Men det er ikke nok, at
maskinen ikke er tændt. Der må slet ikke være spænding på ATX
strømforsyningen. Den er iøvrigt ca. 10 sekunder om at forsvinde efter
at power kabel er taget af/slukket.

Det skyldes, at moderne bundkort har wake-up faciliteter m. tastatur,
mus, osv. Så der er spænding på de dele hele tiden. Når så tastatur
eller mus fjernes, vil selvinduktionen brænde sikringen.

Efter sigende skulle der være små smd-sikringer et eller andet sted,
jeg ved ikke hvor. Måske inde i ps/2 blik-dåsen. Dem kan man i givet
fald kortslutte.

> [...]
>
>Jeg mangler at prøve med et USB-tastatur, hvilket sker en af de nærmeste
>dage (skal lige forbi min mor og låne hendes converter, da jeg ikke ejer

De er dyre, de usb-til-ps/2 adaptere. Små 450 kr. fra Belkin.

Det er bestemt løsningen med usb.

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 17-02-05 20:33

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:5lu311pr4nohgr6kvre728cn4j6euqarlr@4ax.com

> De er dyre, de usb-til-ps/2 adaptere. Små 450 kr. fra Belkin.

Thansen har til 99,-

> Det er bestemt løsningen med usb.

Det var løsningen.
Lånte min mors converter og det virker.