IDE rækkefølge?
Fra : CB

Dato : 16-02-05 17:32

Hej.

Jeg skal have sat 2 HDD og 1 CD-brænder samt 1 DVD-Brænder på mit ECS K7S5A
PRO bundkort - hvilken række skal de sidde i, og hvilke skal sidde på
Primary og Secondary???

Er der forøvrigt forskel på, om de sidder midt på IDE-kablet eller for
enden???

Mvh Camilla

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-05 17:46

CB wrote:

> K7S5A PRO bundkort - hvilken række skal de sidde i, og hvilke skal
> sidde på Primary og Secondary???

Sæt en disk på hver controller og et "skive-drev" på hver controller.

> Er der forøvrigt forskel på, om de sidder midt på IDE-kablet eller
> for enden???

Ja, sålænge du sætter enhederne op som master/slave. K7S5A Pro er SVJH.
ikke kræsen mht. hvor harddiske sidder og hvor "skive-drev" sidder.

- Et "skive-drev" er min fællesbetegnelse for CD-drev og DVD-drev i
alle afskygninger.

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-05 18:02

Jesper G. Poulsen wrote:
> - Et "skive-drev" er min fællesbetegnelse for CD-drev og DVD-drev i
> alle afskygninger.

Altså, optiske drev? :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-02-05 18:28

Anders Lund wrote:

> Altså, optiske drev? :)