/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Køb af hardware
Fra : Stefan Skjerning


Dato : 16-02-05 01:17

Hej eksperter

Da min, efterhånden, lidt forældede computer er ved at være for lille,
langsom og desuden driller mig mere, end hvad jeg kan lide, overvejer jeg
kraftigt at anskaffe mig nyt hardware. Jeg vil gerne have udskiftet
bundkortet, grafikkortet og eventuelt ram'ene (de resterende dele er jeg
vist nok godt tilfreds med i forvejen). Spørgsmålet går så på, om der ikke
kan opstå visse problemer med
for det første at få de nyindkøbte dele til at passe sammen med hinanden og
de gamle dele (her tænker jeg bl.a. på mærker, typer og kompatibiliteten)
og for det andet at sætte det sammen (hvor jeg kunne forestille mig, at
specielt bundkortet kan give én problemer).

Da jeg ikke har voldsomt meget erfaring med ovenstående, modtager jeg gerne
enhver form for hjælp

Mvh Stefan



 
 
Villy Jensen (16-02-2005)
Kommentar
Fra : Villy Jensen


Dato : 16-02-05 07:32

> Hej eksperter
>
> Da min, efterhånden, lidt forældede computer er ved at være for lille,
> langsom og desuden driller mig mere, end hvad jeg kan lide, overvejer jeg
> kraftigt at anskaffe mig nyt hardware. Jeg vil gerne have udskiftet
> bundkortet, grafikkortet og eventuelt ram'ene (de resterende dele er jeg
> vist nok godt tilfreds med i forvejen). Spørgsmålet går så på, om der ikke
> kan opstå visse problemer med
> for det første at få de nyindkøbte dele til at passe sammen med hinanden
> og
> de gamle dele (her tænker jeg bl.a. på mærker, typer og kompatibiliteten)
> og for det andet at sætte det sammen (hvor jeg kunne forestille mig, at
> specielt bundkortet kan give én problemer).


Jeg vil anbefale at du:

1) vælger én(!) leverandør, som
1a) du stoler på
1b) eller som er billig
1c) eller som har nogen kendte og gode garantibetingelser
1d) eller som bor 'om hjørnet'
1e) eller som du har fået anbefalet
1f) og som kan rådgive dig om dine ny' dele spiller sammen
(jeg vælger gerne Zitech udfra 1a) 1c) 1d) og 1f), til nye systemer.
Til enkeltdeleopgraderingsudskiftning vælger jeg en billig leverandør)

2) køber både CPU, bundkort og RAM, og sikrer dig hos leverandøren at delene
spiller sammen
2a) og osse grafikkort, når du vil have det skiftet samtidig
2b) køb en 'boxed' køler, det koster gerne det samme som uden køler

3) check din eksisterende strømforsyning:
3a) om effekten er tilstrækkelig til de nye dele
3b) om 5 V + 3.3 V giver tilstrækkelig til de nye dele
3c) om der er de rigtige strømstik ud til dit nye bundkort (ATX stik (??
poler)) (pentium 4: ekstra 12V-stik)

4) hvis du har et mærkevarekabinet (eller noget andet ukurant(!!)):
4a) check om der er USB-stik til fronten
4b) check om der er kurante stik til powerknap, speaker og lamper

5) og der er garanteret noget, jeg har glemt...

6) Hvis en af vennerne har lidt styr på hardwareudskiftning, er det nu meget
rart (og hyggeligt), ikke at sidde helt alene med en udskiftning for første
gang.


Du kan overveje sælge de 'gamle' dele i news:dk.marked.privat.edb.intern ,
når de ellers har funket OK


Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy



holger (16-02-2005)
Kommentar
Fra : holger


Dato : 16-02-05 08:11

Spørgsmålet må være ...hvor meget vil du ofre.
Man kan få en rimelig pc for under 2000 idag.
nyt bundkort + cpu + ram osv løber let over de 2000
prøv at kikke på www.edbpriser.dk
mvh
holger


"Stefan Skjerning" <stefan@nuk.dk> skrev i en meddelelse
news:lhwQd.100318$Vf.3897031@news000.worldonline.dk...
> Hej eksperter
>
> Da min, efterhånden, lidt forældede computer er ved at være for lille,
> langsom og desuden driller mig mere, end hvad jeg kan lide, overvejer jeg
> kraftigt at anskaffe mig nyt hardware. Jeg vil gerne have udskiftet
> bundkortet, grafikkortet og eventuelt ram'ene (de resterende dele er jeg
> vist nok godt tilfreds med i forvejen). Spørgsmålet går så på, om der ikke
> kan opstå visse problemer med
> for det første at få de nyindkøbte dele til at passe sammen med hinanden
og
> de gamle dele (her tænker jeg bl.a. på mærker, typer og kompatibiliteten)
> og for det andet at sætte det sammen (hvor jeg kunne forestille mig, at
> specielt bundkortet kan give én problemer).
>
> Da jeg ikke har voldsomt meget erfaring med ovenstående, modtager jeg
gerne
> enhver form for hjælp
>
> Mvh Stefan
>
>



Jan Nielsen (16-02-2005)
Kommentar
Fra : Jan Nielsen


Dato : 16-02-05 09:40

Den Wed, 16 Feb 2005 08:11:20 +0100. skrev holger:

> Spørgsmålet må være ...hvor meget vil du ofre.
> Man kan få en rimelig pc for under 2000 idag.

Hvor finder du en rimelig PC for 2000?

Jan

Henning (16-02-2005)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 16-02-05 10:41

On Wed, 16 Feb 2005 09:39:44 +0100, Jan Nielsen
<freyja@worldonline.dk> wrote:

>Den Wed, 16 Feb 2005 08:11:20 +0100. skrev holger:
>
>> Spørgsmålet må være ...hvor meget vil du ofre.
>> Man kan få en rimelig pc for under 2000 idag.
>
>Hvor finder du en rimelig PC for 2000?

Alle stiller forskellige krav - det kan sagtens lade sig gøre at finde
en pc for mindre end 2000,-. Kig evt. på www.edbpriser.dk -
forhandlerne annoncerer dem i stor stil.
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-show.asp?ID=1&Type=4&Processor=Alle&Max=2000&Submit.x=18&Submit.y=13

Du finder dem måske ikke "rimelige", men mange af mine bekendte har
kun behov for lidt internet og brevkorrespondance, til dem ville
ovennævnte være "rimelig".


Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Anders Lund (16-02-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 16-02-05 08:24

Stefan Skjerning wrote:
> Da min, efterhånden, lidt forældede computer er ved at være for lille,
> langsom og desuden driller mig mere, end hvad jeg kan lide, overvejer jeg
> kraftigt at anskaffe mig nyt hardware. Jeg vil gerne have udskiftet
> bundkortet, grafikkortet og eventuelt ram'ene (de resterende dele er jeg
> vist nok godt tilfreds med i forvejen). Spørgsmålet går så på, om der ikke
> kan opstå visse problemer med

Nu skriver du ikke hvilke dele din computer består af, men det kan godt
være at du SKAL have noget nyt RAM, da det ikke er sikkert at det gamle
kan følge med de nye ting du køber. Overvej også om du ikke skulle købe
en nyere harddisk, hvis din eksisterende harddisk er gammel - det kan
give noget hastighed ved brug af computeren i det daglige.

> for det første at få de nyindkøbte dele til at passe sammen med hinanden og
> de gamle dele (her tænker jeg bl.a. på mærker, typer og kompatibiliteten)

Bare rolig - det er ikke så vildt som det kan se ud til. Du skal bare
sørge for at din processor og RAM passer på bundkortet, herefter vil
stort set alting passe sammen - hvis man bare tænker sig lidt om. (ikke
at købe SCSI harddiske hvis man ikke har SCSI controler og lign. "fejl") :)

> og for det andet at sætte det sammen (hvor jeg kunne forestille mig, at
> specielt bundkortet kan give én problemer).

Det her er heller ikke særligt svært. Monteringen i kabinettet - ja, du
sætter bundkortet så det passer med stikene bagud til. Herefter burde
hullerne til skruerne passe med hullerne i kabinettet. Stik mæssigt til
strøm, harddiske osv. plejer der at følge en manual med, hvor tingene er
forklaret trin for trin.

> Da jeg ikke har voldsomt meget erfaring med ovenstående, modtager jeg gerne
> enhver form for hjælp

Det første problem er også at få startet på det. Jeg vil tro at når du
først får startet på projektet, er det ikke så svært endda. Hvis du vil
have hjælp til at finde nogle dele til computeren, ville det være en god
idé at give os oplysninger om det eksisterende hardware, budget og hvad
du skal bruge computeren til (spille, kontor arbejde, billedbehandling....).

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox
I have plenty of Gmail invites - just ask!

JK (at mail dot dk) (16-02-2005)
Kommentar
Fra : JK (at mail dot dk)


Dato : 16-02-05 10:01

On Wed, 16 Feb 2005 01:16:52 +0100, "Stefan Skjerning" <stefan@nuk.dk>
wrote:


>kraftigt at anskaffe mig nyt hardware. Jeg vil gerne have udskiftet
>bundkortet, grafikkortet og eventuelt ram'ene (de resterende dele er jeg
>vist nok godt tilfreds med i forvejen). Spørgsmålet går så på, om der ikke

Hej

Vi kan ikke vide, om du kan genbruge ram, når vi ingenting ved om dem
!

Vil du have Intel eller Amd ?

mvh

John

Jesper G. Poulsen (16-02-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 16-02-05 13:22

Stefan Skjerning wrote:

> hinanden og de gamle dele (her tænker jeg bl.a. på mærker, typer og
> kompatibiliteten) og for det andet at sætte det sammen (hvor jeg

Kompatibiliteten er "nem" nok. Feks. skal et AGP-grafikkort sidde i en
bundkort med AGP. PCI-Express kræver PCI-Express. 168-pins RAM passer
_ikke_ i 184-pins sokler, osv.

> kunne forestille mig, at specielt bundkortet kan give én problemer).

Bundkortet er det sted hvor "modsætninger" mødes.

> Da jeg ikke har voldsomt meget erfaring med ovenstående, modtager jeg
> gerne enhver form for hjælp

Den bedste hjælp får du nok hvis du skriver hvad maskinen skal bruges
til og hvilke krav du sætter til de nye stumper (så de passer til de
gamle der skal genbruges). På den måde overlader du
kompatibilitetsproblemerne til andre


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Stefan Skjerning (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Skjerning


Dato : 17-02-05 00:56

Ja, de yderligere oplysninger om min computer fik jeg ikke skrevet så meget
om.
Det kan godt være, at nogle af nedenstående ting er mindre relevant i denne
sammenhæng. Da jeg er lidt i tvivl om, hvilke dele der kan tænkes at ville
drille noget nyere hardware, nævnes her det meste af det 'indvendige'
hardware:

- K6-2 450 MHZ DIAMOND
- CPU 6-2 450 MHZ MMX 3D-NOW
- CPU K6/PPGA KØLER/STRØM FRA MB
- RAM 2x128 MB SD-RAM (de oprindelige 64 mb var i hvert fald sd-ram)
- MB DFI K6BV3+ SS-7 AT VIA 512K
- HD 4,3 FUJITU 5400 RPM ATA/33
- HD 40 GB MAXTOR 5400 RPM
- FLOPPYDREV 1,44 MB
- VGA 8 MB SIS 6326 AGP (grafikkort)

-håber stadig I er frisk på at komme med tips og forslag til hvilket
bundkort, cpu, grafikkort, ram og evt. mere, det kan betale sig at satse på.

Mvh Stefan


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dyknnh7zovt003@dtext.news.tele.dk...
> Stefan Skjerning wrote:
>
> > hinanden og de gamle dele (her tænker jeg bl.a. på mærker, typer og
> > kompatibiliteten) og for det andet at sætte det sammen (hvor jeg
>
> Kompatibiliteten er "nem" nok. Feks. skal et AGP-grafikkort sidde i en
> bundkort med AGP. PCI-Express kræver PCI-Express. 168-pins RAM passer
> _ikke_ i 184-pins sokler, osv.
>
> > kunne forestille mig, at specielt bundkortet kan give én problemer).
>
> Bundkortet er det sted hvor "modsætninger" mødes.
>
> > Da jeg ikke har voldsomt meget erfaring med ovenstående, modtager jeg
> > gerne enhver form for hjælp
>
> Den bedste hjælp får du nok hvis du skriver hvad maskinen skal bruges
> til og hvilke krav du sætter til de nye stumper (så de passer til de
> gamle der skal genbruges). På den måde overlader du
> kompatibilitetsproblemerne til andre
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
> - Look, this is Debian. They don't release things until you have to
> fire rockets at the thing to stop it working



Anders Lund (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 17-02-05 04:37

Stefan Skjerning wrote:
> - K6-2 450 MHZ DIAMOND
Kan ikke bruges

> - CPU 6-2 450 MHZ MMX 3D-NOW
Kan ikke bruges

> - CPU K6/PPGA KØLER/STRØM FRA MB
Kan ikke bruges

> - RAM 2x128 MB SD-RAM (de oprindelige 64 mb var i hvert fald sd-ram)
Kan ikke bruges

> - MB DFI K6BV3+ SS-7 AT VIA 512K
Kan ikke bruges

> - HD 4,3 FUJITU 5400 RPM ATA/33
Kan bruges, men hvem ville det?

> - HD 40 GB MAXTOR 5400 RPM
Kan bruges, men hvem ville det?

> - FLOPPYDREV 1,44 MB
Kan bruges!! :)

> - VGA 8 MB SIS 6326 AGP (grafikkort)
Kan bruges, men hvem ville det?

Hmm, jeg ville måske genbruge dit diskettedrev - resten ville bare få
lov til at blive siddende i din gamle maskine.

> -håber stadig I er frisk på at komme med tips og forslag til hvilket
> bundkort, cpu, grafikkort, ram og evt. mere, det kan betale sig at satse på.

Hvilket får os tilbage til spørgsmålene om:

Hvad skal computeren bruges til?

Hvormange penge vil du ofre på sagen?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Søren Nielsen (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Søren Nielsen


Dato : 17-02-05 15:40

Anders Lund wrote:
>
> Hmm, jeg ville måske genbruge dit diskettedrev - resten ville bare få
> lov til at blive siddende i din gamle maskine.
>

Helt enig. Hvis du (Stefan) vil spare, så er der sådan set kun harddisken og
floppy-drevet, du kan genbruge. På den anden side set, kan du få begge dele
til omkring 600,- - eller måske helt undlade floppy-drevet. Med mindre du
virkelig har brug for det, så lad være med at bruge penge på det, også
selvom det kun er 100,-.
Og i øvrigt er det det mest ustabile l*** der findes :)

Søren



Stefan Skjerning (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Skjerning


Dato : 17-02-05 17:17

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
news:cv1426$12cg$1@news.cybercity.dk...
> Stefan Skjerning wrote:
> > - K6-2 450 MHZ DIAMOND
> Kan ikke bruges
>
> > - CPU 6-2 450 MHZ MMX 3D-NOW
> Kan ikke bruges
>
> > - CPU K6/PPGA KØLER/STRØM FRA MB
> Kan ikke bruges
>
> > - RAM 2x128 MB SD-RAM (de oprindelige 64 mb var i hvert fald sd-ram)
> Kan ikke bruges
>
> > - MB DFI K6BV3+ SS-7 AT VIA 512K
> Kan ikke bruges
>
> > - HD 4,3 FUJITU 5400 RPM ATA/33
> Kan bruges, men hvem ville det?
>
> > - HD 40 GB MAXTOR 5400 RPM
> Kan bruges, men hvem ville det?
>
> > - FLOPPYDREV 1,44 MB
> Kan bruges!! :)
>
> > - VGA 8 MB SIS 6326 AGP (grafikkort)
> Kan bruges, men hvem ville det?
>
> Hmm, jeg ville måske genbruge dit diskettedrev - resten ville bare få
> lov til at blive siddende i din gamle maskine.
>
> > -håber stadig I er frisk på at komme med tips og forslag til hvilket
> > bundkort, cpu, grafikkort, ram og evt. mere, det kan betale sig at satse
på.
>
> Hvilket får os tilbage til spørgsmålene om:
>
> Hvad skal computeren bruges til?

Det er ikke fordi, jeg har brug for nogen overdrevet stor computer, der er
rigtig hurtig og viser rigtig god grafik. Jeg skal ikke have film liggende,
lave video- eller avanceret billed-redigering eller spille de nyeste spil.
Alligevel vil jeg godt have en, der kan lidt mere end det, man til dagligt
har brug for. Den nuværende (som jo åbenbart ikke kan bruges!!:) opfylder
til dels mine krav, og må kun opgive nogle få ting.
Det der måske irriterer mig mest, er at de mange opgaver computeren skal
arbejde med på samme tid og alle de programmer jeg har installeret, giver
computeren mindre eller større problemer.
Men det kan altså ikke betale sig kun at udskifte nogle dele i min gamle
computer?
Vil harddiskene på 5400 rpm og rammene give problemer i et nyere bundkort?

> Hvormange penge vil du ofre på sagen?

Jeg afsætter ikke noget beløb, før jeg har fundet ud af, hvad jeg skal købe.
Men snakker vi om både bundkort og cpu, harddisk, ram og grafikkort, runder
jeg gerne de 5000.
Jeg går ud fra at tastatur, skærm, lydkort, cd-romdrev og selvfølgelig
heller ikke musen kan give problemer ved sådan en udskiftning.

Med venlig hilsen Stefan



Jesper G. Poulsen (17-02-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 17-02-05 17:37

Stefan Skjerning wrote:

> problemer. Men det kan altså ikke betale sig kun at udskifte nogle
> dele i min gamle computer?

Ikke med de priser der er på hardware.

> Vil harddiskene på 5400 rpm og rammene give problemer i et nyere
> bundkort?

Diskene giver ikke problemer, men en moderne disk vil med garanti give
en mere frisk maskine. RAM'en kan tilgengæld slet ikke bruges i nyere
bundkort.

> skal købe. Men snakker vi om både bundkort og cpu, harddisk, ram og
> grafikkort, runder jeg gerne de 5000.

Til dit behov kommer du langt for det halve.

CPU:      Sempron 2200+
Bundkort:   Abit KV7
RAM:      Kingston PC3200 512MiB
Disk:      Maxtor 120GB disk
Grafikkort:   Geforce 4 Ti4200

Samlet pris - ca. 2500,-

> Jeg går ud fra at tastatur, skærm, lydkort, cd-romdrev og selvfølgelig
> heller ikke musen kan give problemer ved sådan en udskiftning.

Nej, behold bare det


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Stefan Skjerning (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Stefan Skjerning


Dato : 18-02-05 01:18


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:xn0dym8x11wju7c002@dtext.news.tele.dk...
> Stefan Skjerning wrote:
>
> > problemer. Men det kan altså ikke betale sig kun at udskifte nogle
> > dele i min gamle computer?
>
> Ikke med de priser der er på hardware.
>
> > Vil harddiskene på 5400 rpm og rammene give problemer i et nyere
> > bundkort?
>
> Diskene giver ikke problemer, men en moderne disk vil med garanti give
> en mere frisk maskine. RAM'en kan tilgengæld slet ikke bruges i nyere
> bundkort.
>
> > skal købe. Men snakker vi om både bundkort og cpu, harddisk, ram og
> > grafikkort, runder jeg gerne de 5000.
>
> Til dit behov kommer du langt for det halve.
>
> CPU: Sempron 2200+
> Bundkort: Abit KV7
> RAM: Kingston PC3200 512MiB
> Disk: Maxtor 120GB disk
> Grafikkort: Geforce 4 Ti4200
>
> Samlet pris - ca. 2500,-

Er ovenstående en god sammensætning og hvilke begrænsninger er der? For det
kan vel ikke være det allernyeste til den pris.
Kan man i øvrigt købe ovenstående hos almindelige forhandlere eller skal man
købe det på nettet del for del?

Mvh Stefan



Anders Lund (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 18-02-05 02:43

Stefan Skjerning wrote:
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:xn0dym8x11wju7c002@dtext.news.tele.dk...
>>
>>CPU: Sempron 2200+
>>Bundkort: Abit KV7
>>RAM: Kingston PC3200 512MiB
>>Disk: Maxtor 120GB disk
>>Grafikkort: Geforce 4 Ti4200
>>
>>Samlet pris - ca. 2500,-
>
> Er ovenstående en god sammensætning og hvilke begrænsninger er der? For det
> kan vel ikke være det allernyeste til den pris.

CPU og grafikkort er ikke det hurtigeste, så hvis du vil spille nogle
store (nye) 3D spil, kan det godt knibe lidt med hastigheden - især hvis
du skal spille i høje opløsninger / med mange detaljer. Til almindelig
Windows brug er det mere end nok og hvis du siger at din nuværende
computer næsten kan levere det du ønsker, vil denne computer stadig
sparke røv til den pris.

> Kan man i øvrigt købe ovenstående hos almindelige forhandlere eller skal man
> købe det på nettet del for del?

Umidlbart ville jeg købe sådan noget over nettet - og sikkert alle dele
hos samme forhandler eller højst 2, for at spare transport udgifter og
besværet med for mange forhandlere. Sådan er jeg ihvert fald indrettet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Jesper G. Poulsen (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 18-02-05 11:34

Anders Lund wrote:

> CPU og grafikkort er ikke det hurtigeste, så hvis du vil spille nogle
> store (nye) 3D spil, kan det godt knibe lidt med hastigheden - især

Athlon XP 2600 er ca. 200,- dyrere end Sempron 2200, men en del
kraftigere.

En fornuftig køler vil være Spire WhisperRock IV til 109,- hos SHG.

> almindelig Windows brug er det mere end nok og hvis du siger at din
> nuværende computer næsten kan levere det du ønsker, vil denne
> computer stadig sparke røv til den pris.

Det var også med det udgangspunkt jeg fandt stumperne

> udgifter og besværet med for mange forhandlere. Sådan er jeg ihvert
> fald indrettet.

Du er ikke den eneste

BTW, så vil Spire WhisperRock IV næsten være et krav uanset om det skal
være Sempron 2200 eller Athlon XP 2600 - der skal under alle
omstændigheder anvendes en køler til CPU'en.

WhisperRock har desuden den fordel at den er uhyggelig let at montere.
Det kan praktisk taget ikke gå galt


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Anders Lund (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 18-02-05 02:34

Jesper G. Poulsen wrote:

>>Jeg går ud fra at tastatur, skærm, lydkort, cd-romdrev og selvfølgelig
>>heller ikke musen kan give problemer ved sådan en udskiftning.
>
> Nej, behold bare det

Hov, han skal lige være opmærksom på om det er et ISA lydkort - for der
findes så vidt jeg lige kan se ikke nogen ISA slots på et Abit KV7. Til
gengæld er der lyd onboard på dette bundkort, så han har slet ikke brug
for et lydkort.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
Take back the web - www.mozilla.org/firefox
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Jesper G. Poulsen (18-02-2005)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 18-02-05 11:25

Anders Lund wrote:

> Hov, han skal lige være opmærksom på om det er et ISA lydkort - for

Ja, jeg lagde ikke mærke til lydkortet
Vi må vel også gå udfra at musen er en PS/2-kompatibel mus?

> der findes så vidt jeg lige kan se ikke nogen ISA slots på et Abit
> KV7.

Det gør der ihvertfald ikke på mit

> Til gengæld er der lyd onboard på dette bundkort, så han har
> slet ikke brug for et lydkort.

Præcis...


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493
- Look, this is Debian. They don’t release things until you have to
fire rockets at the thing to stop it working

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste