Northwood eller Prescott 2.8 GHZ
Fra : reposity

Dato : 15-02-05 23:13

Hejsa,

Jeg har gennem den seneste tid skrevet i denne gruppe og i overclocking
gruppen. Det har lykkedes mig at OC min 2.0 p4 FSB 533 til 2,6 Ghz. Men jeg
ville gerne have købt en ny 3.06 GHZ. Dette kan dog ikke lade sig gøre
eftersom jeg har søgt alle steder, både på markedspladser, firmaer, DBA,
etc. Men jeg kan få en 2.8 GHZ. Men mit spg er nu skal det være en 2.8
Prescott eller en 2.8 Northwood. Mit Motherboard er Asus P4B533-E og på Asus
hjemmeside står der listet Northwood op til 3.06 GHZ men ikke Prescott. Men
npår man så læser Spec på motherboard står der support af Hyper Treading,
men det har Northwood ikke.

Hvad skal jeg så vælge?

PÅ forhånd tak.

Michael

Fra : Brian Lund

Dato : 16-02-05 03:27

> [...]
Men
> npår man så læser Spec på motherboard står der support af Hyper Treading,

Jo de har da så! - Det er bare ikke alle northwood modeller der har! - Men
svjv har alle FSB 800 Northwood CPU'er hyperthreading...

> Hvad skal jeg så vælge?

Jeg tror der er størst chance for at en northwood vil løbe på dit bundkort
;)

Brian

Fra : Villy Jensen

Dato : 16-02-05 07:47

> [...]
> Prescott. Men npår man så læser Spec på motherboard står der support af
> Hyper Treading, men det har Northwood ikke.

Hold dig til Northwood med 1.5-1.5(2)5 Vcore
Prescott kræver 1.25-1.40 Vcore

Du skal have en CPU med FSB 533 MHz (=133 MHz*4) til "P4B533-E"
Mobo støtter HT, men kun med 3,06 GHz CPU'en (som nok er umulig at skaffe)

Reference:
http://www6.tomshardware.com/cpu/20041221/images/cpu_history_big.gif

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 20-02-05 11:21

> [...]
> Prescott. Men npår man så læser Spec på motherboard står der support af
> Hyper Treading, men det har Northwood ikke.

Jeg kører selv med en NorthWood 2.8GHz fsb 800 _med_ HT...