Pinnacle PCTV optagelser suser.
Fra : M.I

Dato : 15-02-05 12:02

Hej

Jeg har et Pinnacle PCTV tv-kort. Det viser udmærket tv på pc'en, både lyd -
og billedmæssigt, men når jeg vil afspille en optagelse, er der ektremt
meget støj og susen. Uanset om jeg aktiverer/deaktiver støjfiltret. Og det
gælder uanset om jeg optager via medfølgende program eller f.eks
ShowShifter.
Har nogen en ide, hvordan det afhjælpes?

M.I

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-02-05 12:46

"M.I" <doe[FJERN]@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>gælder uanset om jeg optager via medfølgende program eller f.eks
>ShowShifter.
>Har nogen en ide, hvordan det afhjælpes?

Mon ikke du skal ind i 'Kontrolpanel' -> 'Egenskaber for lyde og
lydenheder' og redigere i 'Indspilning af lyd'.

Jeg vil mene du skal skrue godt for lyden fra TV-kortet og de-aktivere
alle de øvrige kanaler....

<mlr>

Fra : M.I

Dato : 15-02-05 13:25

> Mon ikke du skal ind i 'Kontrolpanel' -> 'Egenskaber for lyde og
> lydenheder' og redigere i 'Indspilning af lyd'.

Ja, jeg havde selv tænkt på at fumle lidt med det. Jeg har prøvet at
deaktivere alt andet under indspilning og justeret linje-ind op og ned, men
det gør ikke rigtigt nogen forskel.
Kortet sidder lige op af et pci grafikkort, kan det have nogen betydning?
Ikke fordi jeg kan gøre noget ved det, da jeg ikke har andre pci-porte., men
det ville selvf. være godt nok at vide, om det kunne være et generelt
problemet.

M.I