Royal Canin
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-05-01 15:22

Hejsa

Nogle som har prøvet eller har erfaring med dette foder: Royal Canin Indoor
27?

Joan

Fra : Gitte J.L

Dato : 24-05-01 15:25

Hm...mine to blev fuldstændig tossede...smagen er i alt fald OK. Men jeg bryder
mig ikke om, at der er zeolit i (læste det i går et eller andet sted, hvor
ingredienlisten ligger på Nettet...måske på RC's egen hjemmeside). Det er jo
det man laver kattegrus af???
- Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-05-01 15:33

"Gitte J.L" <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingredienlisten ligger på Nettet...måske på RC's egen hjemmeside). Det er

Hej Gitte
Ja det lyder da lidt mærkeligt. Hm! måske det er derfor det tager lugten i
afføringen *G*

Nej pjat til side, det må vi da hellere lige få undersøgt.

Joan

Fra : Sofie Hansen

Dato : 24-05-01 15:53

Jeg har fået nogle prøveposer (ikke at jeg kunne drømme om at skifte
foder) - bare for at se hvad det var for noget foder, og da kræene var ville
med smagen (dog ikke min gamle sippede hunkat) fik de lov til at dele en
60g.'s pose, resultatet:

Tjaa... kattebakken STANK, hvad den normalt ikke gør - og der var meget mere
i bakken end normalt. Desuden så fik to ud af 3 tynd mave.

Jeg holder mig til PD

Mvh.
Sophie

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-05-01 21:51

Hej Sofie

Katte har ret sart mave, og det er temmelig almindeligt, at de får diarré af
brat foderskift...
Vi får tonsvis af prøveposer på alt muligt (og umuligt) kattemad, og vi
blander det så i deres normale foder, så der er max 10% "andet mad". På den
måde undgår vi diarré, og får brugt alle prøveposerne - dvs. undtaget dem vi
giver væk eller smider ud (hvis vi fx har glemt dem, og holdbarhedsdatoen er
overskredet...).

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Sofie Hansen <softlips_sugarbaby@yahoo.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ej7ih$npp$1@sunsite.dk...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-05-01 16:09

Ok nu har jeg spurgt hos Royal Canin, om hvad Zeolit gør i foderet. Får svar
i løbet af en uge.
Fandt en artikel om Zeolit, men det var om køer.........
http://www.landbrugsyd.dk/artikler/2000/49/a00u4910.htm

Joan

Fra : Tina

Dato : 26-05-01 20:26

Har været inde på hjemmesiden det fodder til perser indeholder også zeolit,
hm mærkeligt. venter spænd på forkaringen fra royal canin.

Tina

Fra : Tina

Dato : 26-05-01 20:53

Se dette link om zeolit

http://www.odinse.mobilixnet.dk/

Tina

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-05-01 21:39

"Tina" <tina@tk.k-net.dk> skrev i en meddelelse
> Se dette link om zeolit
>
> http://www.odinse.mobilixnet.dk/
>
> Tina

Ok så har vi lidt info om det, til høns og køer...... mon ikke det er
gældende for katte også????

Men med Sofie's katte var det ingen succes...... så ved ikke helt om jeg vil
prøve det foder af.

Joan

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-05-01 21:53

Joan Frederiksen <joan.frederiksen@mail.tele.dk> skrev...

> Men med Sofie's katte var det ingen succes...... så ved ikke helt om jeg
vil
> prøve det foder af.

Hej Joan

Hvis man starter med at blande det i kattenes normale foder, og så i løbet
af ca. 14 dage blander mere og mere af det nye i, så undgår man som regel at
kattene får diarré mv., hvilket er ret normalt ved bratte foderskift...

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-05-01 22:09

> [...]
at
> kattene får diarré mv., hvilket er ret normalt ved bratte foderskift...

Hej Camilla

Ja selvfølgelig, det plejer jeg også at gøre *S*
Blev bare lidt anti, da jeg havde læst Sofie's indlæg.

Nå, men hvis andre dyr kan spise foder tilsat Zeolit, så skader det vel ikke
at prøve......

Joan