Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Told, moms og skat ved import
Fra : Karsten Henriksen

Dato : 14-02-05 16:07

Hej gruppe.

Jeg har et par spørgsmål ang. import af varer fra Kina/Asian til Danmark.
Ret simpelt, hvornår skal der betales hvad, og hvor meget?

Hvad er moms/told regler ved import fra Kina/Asian?
Er der andre regler ved import fra USA?

Et eksempel kunne være 1000stk lommeregner til købspris af 50kr
stykket - fra Kina/Asian.

Håber nogen kan oplyse mig.

Mvh
Karsten Henriksen

Fra : Morten DH

Dato : 15-02-05 12:31

"Karsten Henriksen" <karstenNOSPAMhenriksen_2004@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.02.14.15.06.52.656467@hotmail.com...
> [...]

> Er der andre regler ved import fra USA?
>
> Et eksempel kunne være 1000stk lommeregner til købspris af 50kr

Afhænger helt af hvad du køber - både Kina og USA ligger jo uden for EU, så
der skal både svares told og moms + evt. afgifter

Tolden afhænger helt af hvad det er du importerer - der er en oversigt på
Told og Skat's hjemmeside et sted... Desuden kan der være enkelte varer som
ikke er tilladte i DK - eller som kræver særlig importtilladelse eller et
behæftet med en særlig afgift... jeg vil anbefale du opsøger kvalificeret
hjæp (en som er mere kvalificeret end jeg i hvert fald), så du ikke ender
med at brænde inde med noget du ikke må sælge eller som kommer til at koste
en formue i told/moms/afgifter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-02-05 19:03

> [...]
> Er der andre regler ved import fra USA?
>
> Et eksempel kunne være 1000stk lommeregner til købspris af 50kr

start her - jeg skulle have info ang. usa, men du kan måske finde lidt mere
ud fra dette:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137524&vID=200341&i=4&action=open#i137524
--
sniper_Nolight