NFS på Mandrake 8.0
Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 24-05-01 16:59

Hej Gruppe

Jeg har sat 2 maskiner i netværk,
riis1 (server)
riis2 (klient)

begge med Linux Mandrake 8.0. Serveren (riis1) er sat op og jeg har
tilføjet : riis1:/home /home NFS
i riis2's (klienten) fstab

Når jeg forsøger at mounte på klienten ved at skrive : mount riis1:/home

får jeg beskeden : mount: fs-type NFS understøttes ikke af kernen.

Hvad gør jeg for at dette kan fixes (aner ikke hvordan jeg recompilerer)

pft.

Jan Riis Sørensen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 24-05-01 17:19

In article <9ejb7f$a3c$1@news.inet.tele.dk>, Jan Riis Sørensen wrote:
> [...]
>
> Når jeg forsøger at mounte på klienten ved at skrive : mount riis1:/home
> får jeg beskeden : mount: fs-type NFS understøttes ikke af kernen.

Hvordan har du sat serveren op?
Der skal en linie noget lig dette ind i /etc/exports
/home    *(rw)
også starte nfs og portmap services.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Bjørn Connolly

Dato : 24-05-01 17:27

On Thu, 24 May 2001 17:59:18 +0200, Jan Riis Sørensen <kokkejan@mail.tele.dk>
wrote:
>Når jeg forsøger at mounte på klienten ved at skrive : mount riis1:/home
>
>får jeg beskeden : mount: fs-type NFS understøttes ikke af kernen.
>
>Hvad gør jeg for at dette kan fixes (aner ikke hvordan jeg recompilerer)

Jeg er ikke Mandrake ekspert, men jeg kunne forestille mig at de
havde kompileret det som modul.

Prøv med "insmod nfs" eller "modprobe nfs"

--
Bjørn Connolly
Disclaimer at <http://www.vof.dk/concorp/disclaimer.html>

Fra : Rasmus Bøg Hansen