Gi mig et SPARK
Fra : ABC

Dato : 14-02-05 22:37

Jeg vil så gerne i kontakt med en "rapkæftet" person som evt kan hjælpe mig
mit at få banket i bordet
Jeg har i 15 år gået med konstante smerter i hoften/benet.
Fik dengang af vide min 4 ryghvivel var slidt op. ( manglende brusk som 22
årige dengang )
Eneste behandling var smertestillende piller fik jeg at vide dengang.
Her de sidste 3 år er det blevet helt galt.
Har prøvet at snakke med min læge om det.
For jeg undrede med over diagnosen dengang.. Der var jo slet ikke i ryggen
jeg havde smerterne.
Men .... Du har en skæv ryg fik jeg at vide.
Så kontaktede jeg på eget interitiv en privatklinik og fik MR scannet min
ryg.
Det viste sig den var 100 % ok. Og ingen tegn op noget som helst slid eller
defekt på den omtalte ryghvivel.
Men som sagt her de sidste år er mine smerter / gener blevet så strærke at
jeg fungere dårligt.
Min dag skal ikke leves men blot overståes.
Mine smerter i hoften gør at mine muskler spænder konstant hele tiden i min
ene side lige fra fod til nakke.
Har konstande mavesmerter og pgs spændingerne kan jeg ikke komme af med luft
hverken den ene eller anden vej.
Jeg kan heller ikke "gøre stort" ret tid. Hvilket trætter og piner kroppen.
Jeg fungere meget dårligt og føler ingen glæde med mit arbejde.
Har mest lyst til at sige op.. Men hvor skal pengene så kommer fra ??
Jeg er enlig far og mit barn skal ikke mangle noget.
Jeg har i 2 -3 år nu prøvet via lægen at finde uf af hvad jeg fejler.
Men de ting jeg er bleevet undersøgt for viser ikke noget.
Jeg går vel til læge 2 til 3 gange om året. Og så prøver jeg at forklare
hvordan jeg har de..
På de 5 - 10 min lægen har tid.
Bliver så henvist til eks nogle blodprøver.. som heller ikke viser noget.
Så går jeg med den viden og jeg ikke fejler det og det.. Men har det jo
stadig meget dårligt
Jeg føler mig ærligtalt at jeg er en brokrøv og en slags hypokonder set med
lægens øjne.
Jeg ved selv hvad der kan fjerne mine smerter og ubehag men...
det gør jeg nok ikke ?? For hvad så med mit barn
Hvorfor kan jeg ikke
få hjælp til at blive rask hvis det kan lade sig gøre..
Nå men for at gøre en lang historie kort
Vil jeg bare høre om en person har overskud til at hjælpe og lytte til mig
Sådan en slags talerør/penneven eller hvad det nu hedder.
Findes du ??

Fra : Lene Hansen

Dato : 15-02-05 07:54

Hej til dig.

Et langt stykke hen ad vejen kan jeg følge dig. Jeg er ikke i tvivl om du
føler det du gør i din krop. Og det kan være du går med noget slid, men du
aner ikke hvor meget muskelspændinger kan gøre!! Også mavesymptomer er
typiske ved stress eller depressioner eller lign. Det har jeg også fundet en
løsning på. Jeg har selv været igennem noget lignende sidste vinter. Det
viste sig at jeg faktisk havde en depression og det kan give fysiske
symptomer. Jeg vil godt skrive sammen med dig og forsøge at "hjælpe" eller
bare det at snakke/skrive med dig. Men så vil jeg bede dig om at du skriver
til mig privat, da jeg ikke ønsker at offentliggøre hele mit liv for alle
andre her i åbent forum. Min mail adresse er le_ha@privat.tele.dk

Med venlig hilsen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 15-02-05 08:01

ABC wrote:

jeg har valgt at fjerne det meste af din baggrundshistorie, ikke fordi jeg
mener den er uvigtig, men fordi jeg vil focusere på noget helt andet...

> [...]
> Men de ting jeg er bleevet undersøgt for viser ikke noget.
> Jeg går vel til læge 2 til 3 gange om året. Og så prøver jeg at

dette synes jeg understreger dit problem ret grundigt....
hvordan skal du overhovedet kunne overbevise en læge om at der er noget
rivende galt, hvis du kun kommer afsted 2-3 gange om året?
det er DIG der lever med din krop, og hvis du ikke tager det alvorligt, så
vil du aldrig kunne overbevise lægen om at gøre en ordentlig indsats.....

> [...]
> har det jo stadig meget dårligt
> Jeg føler mig ærligtalt at jeg er en brokrøv og en slags hypokonder

den tanke skal du bare smide langt væk..... hvis din læge mener du er en
hypokonder, fordi du kommer 2-3 gange om året så burde han sku undersøges*G*

> Jeg ved selv hvad der kan fjerne mine smerter og ubehag men...
> det gør jeg nok ikke ?? For hvad så med mit barn

og hvad er det?

> Hvorfor kan jeg ikke få hjælp til at blive rask hvis det kan lade sig
gøre..

det kan du også, du skal bare være insisterende nok, og glemme alt om at du
er en hypokonder.....det er din krop, og dig der lever i den, så de få tests
lægen kan finde på er tydeligvis ikke nok..... tag ansvar for dig selv....

> Nå men for at gøre en lang historie kort
> Vil jeg bare høre om en person har overskud til at hjælpe og lytte
> til mig Sådan en slags talerør/penneven eller hvad det nu hedder.
> Findes du ??

uden tvivl ;) jeg lægger ihvertfald gene et øre til hvis behovet er der...

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : dk

Dato : 15-02-05 11:30

Man kan jo sige, at selv en hypokonder "fejler jo noget", tror man det selv
ja så føler man vel også netop selv man er syg. Om man er syg eller ej, det
er vel som man føler det. Bare en sidebemærkning fordi mange ofte taler
nedsættende om hypokondere og det er da forkert at gøre det!

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-02-05 14:12

> [...]
> Vil jeg bare høre om en person har overskud til at hjælpe og lytte til mig
> Sådan en slags talerør/penneven eller hvad det nu hedder.

Ja for fanden.... Dit sløve læs, kan du så for pokker få slæbt det
luxuslegeme hen til en god og voldsom massør, så du kan komme ud og lege med
ungen igen.....

M.V.H.....Benny..

Fra : KL

Dato : 17-02-05 18:02

Hej.
Kender en kineser i Frederikssund, han kan mange ting.
K.L

Fra : G.B.

Dato : 17-02-05 20:28

"KL" <mamsen@c.dk> skrev i meddelelsen

> Hej.
> Kender en kineser i Frederikssund, han kan mange ting.

Kan han også lære dig at citere korrekt?
Ellers se http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

GB

Fra : KL

Dato : 20-02-05 20:04

du er for dum

Fra : G.B.

Dato : 20-02-05 23:42

"KL" <mamsen@c.dk> skrev i meddelelsen news:4218de7f$0$240
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> du er for dum

Næ. Det gør det væsentlig lettere at læse dine svar, hvis du gør sådan som
det skal gøres. Det er der en grund til.

Men du kører måske også i venstre side af vejen?

FUT dk.admin.netikette

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : paul 0tzen

Dato : 03-04-05 22:37

Kære ABC
Jeg har læst om dine smerte problemer,og det gør mig virkelig
ondt, du anmoder om et spark.
Det får du ikke hos mig,men jeg vil gerne prøve at hjælpe dig,helt
uden beregning.
Jeg vil ikke kommentere alt det du har skrevet andet at jeg nok
tror,ud fra dit brev,at der er en mulighed.
Jeg er uddannet afspændingsmassør,hvilket indebærer at bringe
muskulaturen i balance,en hel speciel behandling.jeg har flere
muligheder i den retning.
Du er meget velkommen til at kontakte mig.
Mange hilsner
Paul

Fra : Lars Jakobsen

Dato : 24-04-05 22:57

ABC <abc@def.gf> skrev:

>Jeg vil så gerne i kontakt med en
>"rapkæftet" person som evt kan hjælpe mig
>mit at få banket i bordet

1.Jeg vil anbefale dig du prøver at finde den relevante
patientforening. Mange af dem har kontaktfora.

2.Har du prøvet at skifte læge ? - Jeg skiftede, det gjorde
underværker.

Held og lykke
--
L. Jak