hvor gammel skal en hunkat ved påbegyndels~
Fra : Jakob

Dato : 16-02-05 00:08

Jeg vil lige høre hvornår man skal begynde at give en hunkat p-piller ?

Derudover vil jeg gerne høre om de kan købes på nettet og hvor ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : goofy

Dato : 16-02-05 01:08

Hejsa
Jeg vil lige høre hvornår man skal begynde at give en hunkat
p-piller ?

Der er vel ingen gylden regel, men omkring 5-6 mdr. alderen.
Men har du ingen veril hankat gående kan du jo godt " trække" det
hvis du kan kan holde til at høre på hunkattens " snak". ( hvis
det er en indekat)

Er det en udekat syntes jeg personligt at du skal give hende
p-piller far 5 mdr. alderen.

Har du overvejet, at hvis din kat IKKE skal have killinger, er
det klart bedre at du får hende steriliseret istedet for p-piller

Derudover vil jeg gerne høre om de kan købes på nettet og hvor ?
Hos dyrlægen

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Jakob

Dato : 17-02-05 00:30

In article <42128edd$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nospam@tdcadsl.dk says...

> Der er vel ingen gylden regel, men omkring 5-6 mdr. alderen.
> Men har du ingen veril hankat gående

Det er en alene kat :0)

> Er det en udekat syntes jeg personligt at du skal give hende
> p-piller far 5 mdr. alderen.

Hun er ude men går ikke ret langt, forlader sjældent vores have, men ok
en gang er jo nok.

> Har du overvejet, at hvis din kat IKKE skal have killinger, er
> det klart bedre at du får hende steriliseret istedet for p-piller

Ja det er jeg klar over men vi ved ikke rigtigt om det kunne være
aktuelt med killinger. Men der er vel også en risiko ved sterilisation,
kan sgu næsten ikke nænne det men ok når pillerne er ligeså slemme.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 17-02-05 08:25

Jakob skrev

< Men der er vel også en risiko ved sterilisation,
kan sgu næsten ikke nænne det men ok når pillerne er ligeså slemme. >

Jeg vil godt vove den påstand at p-pillerne er værre end operationen, med
tanke på hvor mange neutralisationer der bliver foretaget, er det
forsvindende få, hvor noget går galt. Der er flere tilfælde af cancer i
livmoder og/ eller
dievorter, end neutralisationer der går galt.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-02-05 04:27

Hvis din kat ikke skal have killinger, så er det bedre for den og i længden
billigere for dig, at lade den sterilisere. P-pille behandling for katte er
noget skidt, som de ofte får behandlingskrævende komplikationer af, efter
nogle års brug. Typisk cyster i kirtelvævet i brysterne eller kræft.

Hvis du alligevel vælger p-piller, skal du til dyrlægen for at få dem. Du
kan give dem ved første løbetid hvis din kat går inde og der ikke er nogen
fertil hankat i hjemmet og hvis den går ude skal de gives fra før første
løbetid, hvilket kan indtræffe fra så tidligt som 3 mdr's alderen til 1? års
alderen, afhængig af racen og den enkelte kat. Typisk dog når de er ca. ?
år.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Jakob

Dato : 17-02-05 00:30

In article <_3zQd.1$G13.0@news.get2net.dk>, isl41688@TORSTENimage.dk
says...
> Hvis din kat ikke skal have killinger, så er det bedre for den og i længden
> billigere for dig, at lade den sterilisere

OK det vil jeg overveje, men som sagt er det ikke helt afklaret med
killinger.

Kan sgu næsten heller ikke nænne at der skal skæres i min lille kat :0)

Hygge

Jakob

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-02-05 19:57

Hej Jakob

Kan for så vidt godt forstå dig, men prøv lige at læse denne artikel...
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/artikler/artikel.php?id=9&cat=8

Mvh. Camilla

"Jakob" <no@mail.com> skrev ..