Tilløbende kat...Update
Fra : maz

Dato : 15-02-05 14:00

Jeg skrev for en uge siden om en lille blandingssiameser/tamkat, der løb
rundt her og frøs hvor jeg bor. Og nu er der trods alt lidt gode nyheder :)
Det lykkedes os endelig i dag at få den ind i en transportkasse efter mange
dage i kulde og sne, hvor den har frosset og været meget sulten (den har
fået mad hver dag). For 1 time siden blev den afleveret hos politiet på
Halmtorvet og de kører den senere i eftermiddag til Dyreværnets internat i
Rødovre, hvor den bliver tjekket og testet af dyrlæge og fremlyst. Jeg tror
dog ikke ejeren kan findes.. :/

Forhåbentligt er den uden alvorlige sygdomme, og ender nok med at blive
videreformidlet til en ny katteslave :)

Virkelig en god dag - både for mig og den lille forfrosne kat :)
(Selvom den vist ikke er helt enig med mig lige nu!)

/maria

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-02-05 14:10

Dejligt at høre at den er kommet ind i varmen det kan ikke have været
særlig sjovt at mangle tag over hovedet i
denne tid.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : maz

Dato : 15-02-05 14:53

Marianne Hellemose wrote:
> Dejligt at høre at den er kommet ind i varmen det kan ikke have
> været særlig sjovt at mangle tag over hovedet i
> denne tid.
Ja, det var en *stor* lettelse for mig :)
Men den ville jo ikke lade sig frivilligt fange. Var meget på vagt, selvom
den ville nusses hele tiden. Men i dag.. lykkedes det omsider vores
varmemester at få lov at tage den op uden at den gik i panik. Og uden
problemer ind i transportkassen. Så ikke mere kulde! :)

Og jeg følger lige op på den lille kat. Det var okay med internatet at jeg
ringede for at høre hvordan det gik med den, sidst på ugen :)

/M

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-02-05 14:18

In article <4211f267$0$48640$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, maz
<mackiavelli@nospam.dk> wrote:

> Virkelig en god dag - både for mig og den lille forfrosne kat :)
> (Selvom den vist ikke er helt enig med mig lige nu!)

jeg ved ikke Maria - hvis der er siameserblod i den, er den nok glad
for at komme ind i varmen - trods alt.
Godt gået af dig - jeg krydser fingre for at den får et godt hjem, den
lille skat.

--
Knus fra Ann R

Fra : maz

Dato : 15-02-05 14:50

Ann Rudbeck wrote:
> jeg ved ikke Maria - hvis der er siameserblod i den, er den nok glad
> for at komme ind i varmen - trods alt.
> Godt gået af dig - jeg krydser fingre for at den får et godt hjem, den
> lille skat.

Jeg tror nu også den nød varmen, selvom den var lidt bange og ikke kunne
forstå hvad der skete. Den faldt helt til ro, da den kom i ind i bilen, og
de *lovede* mig på politistationen at holde den varm, indtil de kører den ud
på internatet. Jeg har aftalt med politiet, at de ringer til mig, når de har
afleveret den.

I deres øjne er jeg sikkert een af de her rigtig irriterende, 'hys'
kattemennesker ;) De måtte låne min transportkasse, da jeg pure nægtede at
sætte den ind i politiets egen, der var møgbeskidt og overfyldt med
bakterier!

Og jeg har aftalt med internatet, at jeg lige ringer og hører hvordan det
går. Den bliver tilset af dyrlæge og skal i første omgang testes fri for
FIP/Felv (selvom en positiv FIp-test jo ikke siger noget om at katten
udvikler dødelige FIP!). Ellers bliver den aflivet (men jeg tror nu ikke den
fejler noget alvorligt andet end lidt forkommen af kulden)

Den har ikke normal tynd siampels. Pelsen er lidt tykkere, men slet ikke som
en normal huskat. Så det må bare have været koldt for den lille stakkel :(

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-02-05 15:24

"maz" <mackiavelli@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> en normal huskat. Så det må bare have været koldt for den lille stakkel :(

Hej
Godt du fik fat i den lille kat.
Men er det mon ikke FIV (katteaids) den vil blive testet for og ikke FIP?
Man plejer at teste for Felv og FIV i samme blodprøve. Det er vist
efterhånden sjældent at man tester for FIP, medmindre man har en begrundet
mistanke om at sygdommen er tilstede.
Hilsen Vibeke

Fra : maz

Dato : 15-02-05 16:17

Battlefield´s wrote:
> [...]
> vist efterhånden sjældent at man tester for FIP, medmindre man har en
> begrundet mistanke om at sygdommen er tilstede.

Joda! Selvfølgelig! :)

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 15-02-05 16:35

> maz skrev:
> Virkelig en god dag - både for mig og den lille forfrosne kat :)
> (Selvom den vist ikke er helt enig med mig lige nu!)
>
> /maria

Hej Maria,

Hvor er det godt, at du har fået missen sendt ind i varmen. Det er godt
nok barsk vejr, den har stået igennem. Stakkels bette kat Det er da
underligt, hvor den kommer fra...

Nu håber vi på, at den får et rigtig godt hjem.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 15-02-05 17:40

Hej Maria
Som de andre, synes jeg også det er rigtig godt gået af dig, at sørge for
den ligge mis
Jeg håber den kommer ud til et godt hjem.

--
Hilsen Denise