løbetid
Fra : Nana Sørensen

Dato : 14-02-05 22:11

Hejsa gruppe...

Nu er det jo heldigvis ikke lige oppe over, da Baby ikke er så gammel endnu.
Men jeg tænker... Når hun går i løb, hvad dælen gør jeg så for at forhindre
at der ikke kommer hvalpe ud af det? Vi har jo Peanut, som viser tegn på at
være en ret viril herre.
Nogle foreslår at vi simpelthen holder dem hver for sig, i den måned hun er
i løb. Men jeg orker næsten ikke en hylende og kradsende hund på hver sin
side af døren. Plus at den der ikke skal være i stuen, sikkert vil dø af
mangel på opmærksomhed. Vi opholder os nærmest aldrig andre steder end
stuen, når vi ikke lige sover.
Nogle siger at det kun behøver at være når vi ikke kan holde øje med dem,
men det tager vel kun et minut for dem at lave ulykker?

Peanut og Baby er forresten chihuahuas. Hvor gamle skal de være, før hvalpe
er ok? Jeg mener sevfølgelig for tævens vedkommende.

Jeg googlede lidt, og fandt ud af at hunde kan få en p-sprøjte. men der står
noget om komplikationer?

Mvh. Nana

Fra : x Vuf x

Dato : 14-02-05 23:42

On Mon, 14 Feb 2005 22:10:52 +0100, "Nana Sørensen" wrote:

> [...]
>hvad dælen gør jeg så for at forhindre, at der ikke kommer
>hvalpe ud af det? Vi har jo Peanut, som viser tegn på at

Alt det kunne du ha' undgået, hvis du havde hørt, hvad jeg
skrev! Du skulle ha' haft en han og ikke en tæve til Peanut!

> [...]
>mangel på opmærksomhed. Vi opholder os nærmest aldrig
>andre steder end stuen, når vi ikke lige sover.

I er nødt til at holde dem adskilt! En af hundene kunne
sendes i pleje hos familien, eller I kan anskaffe jer et
tremmebur, hvor de kan sidde i på skift!

>Nogle siger at det kun behøver at være når vi ikke kan
>holde øje med dem, men det tager vel kun et minut
>for dem at lave ulykker?

Det ta'r 1 sekund!

>Peanut og Baby er forresten chihuahuas. Hvor gamle skal
>de være, før hvalpe er ok?
>Jeg mener sevfølgelig for tævens vedkommende.

En tommelfingerregel: 2-2½år og ved godt helbred.

>Jeg googlede lidt, og fandt ud af at hunde kan få en
>p-sprøjte. men der står noget om komplikationer?

Ja, la' vær' med dét. Hun kan blive steril af det!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk sonpet(at)pc.dk

En nations storhed og moralske fremgang kan bedømmes udfra, hvordan de behandler deres dyr.
Mahatma Ghandi

Fra : karsten & Pia

Dato : 15-02-05 06:40

"> Men jeg tænker... Når hun går i løb, hvad dælen gør jeg så for at
forhindre
> at der ikke kommer hvalpe ud af det? Vi har jo Peanut, som viser tegn på
> at være en ret viril herre.

-hvorfor ikke sterilisere den ene af dem med det samme så er du ude over
problemet med hvalpe.

MVH Pia

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 08:47

"Nana Sørensen" <dodo20038@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forhindre
> at der ikke kommer hvalpe ud af det? Vi har jo Peanut, som viser tegn på

Det er ret ulideligt, at have en hanhund i huset, sammen med en tæve, der er
i løbetid.
Den bedste løsning vil imo være, at neutralisere Peanut og så finde en anden
hanhund, hvis Baby engang skal have hvalpe.
En anden løsning er, at få passet Peanut hos familie eller venner, når
løbetiden hos tæven er på det højeste.
Alternativet er, at i får en hylende og kradsende hund og det kan, som du
selv er inde på, drive en til vanvid + at man får ondt af den hund, der ikke
får lov til, at være sammen med familien, så få Peanut neutraliseret, hvis i
ikke har mulighed for, at få ham passet, de to gange om året, hvor Baby
kommer i løb...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : PALLE LARSEN

Dato : 15-02-05 16:46

> [...]
forhindre
> at der ikke kommer hvalpe ud af det? Vi har jo Peanut, som viser tegn på

Jeg har hørt om at tæven kan få "bukser" på, men om det kun er for at undgå
drypperiet, ved jeg ikke. Men jeg vil tro, at de kan forhindre hanhunden i
at parre tæven. Men han vil sikkert stadig være en pestilens og gøre
adskillige forsøg på parring i den tid det står på...

Mvh Palle

Fra : x Vuf x

Dato : 15-02-05 17:22

On Tue, 15 Feb 2005 16:46:08 +0100, "PALLE LARSEN" wrote:

> [...]
>Men han vil sikkert stadig være en pestilens og gøre
>adskillige forsøg på parring i den tid det står på...

Jeg har set en tæve holde sig ren trods de famøse bukser.
Og kunne hun få næsen derind, kan jeg godt forestille mig,
hvad en ivrig hanhund kan få indenfor bukserne!

Derimod kan man lave bukser til hanhunden! Det forhindrer
dog ikke, at han forsøger parring i tide og utide, så hele
husholdningen bli'r overmåde meget træt af ham.
Det forhindrer heller ikke piberiet.

Der er kun 3 løsninger. Kastrér ham, sæt en af dem i pleje
eller skaf et bur, hvor de kan skiftes til at opholde sig i.