proftpd+mod_sql hænger (begynder)
Fra : PEF

Dato : 15-02-05 22:17

Hej,

Jeg har nu i to dage - uden held - forsøgt at få en proftpd+mod_sql løsning
til at virke. Når man forsøger at logge sig ind på ftp-serveren hænger
tilslutningen. var/log/secure.log viser at ftp-serveren er startet. Hvis jeg
forsøger at logge ind med brugere oprettet med adduser, så er der ingen
problemer. mysql-delen af min proftpd.conf ser sådan ud:

AllowForeignAddress on
SQLConnectInfo ftp@localhost ftplogin # ftp er database, ftplogin
er en bruger med rettighed til ftp
SQLAuthTypes Backend
AuthOrder mod_sql.c
SQLUserInfo users userid passwd uid gid homedir NULL
RequireValidShell off

Jeg har tjekket, at databasen indeholder felter svarende til SQLUserInfo.

/Peter

Fra : Allan Joergensen

Dato : 15-02-05 22:38

PEF <xx@xxx.xx> wrote:

> Jeg har nu i to dage - uden held - forsøgt at få en proftpd+mod_sql løsning

Jeg blev til sidst træt af Proftpd og bruger nu pure-ftpd i stedet, jeg
vil tro du kunne opleve lignende success.

Allan Joergensen

"Hurting yourself is not sinful - just stupid." - Heinlein

Fra : PEF

Dato : 16-02-05 13:03

Nu har jeg forsøgt med PureFTP og problemerne er faktisk de samme. Der
opstår en fejl 530, når jeg forsøger at logge ind med bruger fra
Authentication script. Jeg har valgt at benytte extauth, hvor man via et
sh-script genererer en fil kaldet ftpd.sock (skal den være på 0 bytes???).

Jeg benytter firewal men har - efter bedste overbevisning - åbnet port 20 og
21, samt port 13000-13500 for PASV.
Jeg har i pure-ftp.conf :
- angivet brugen af extauth ved login
- angivet brug af port 13000 13500 ved PASV

Hvad går der galt??
/Peter

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 16-02-05 20:21

On Wed, 16 Feb 2005 13:02:34 +0100, PEF wrote:

> [...]
> sh-script genererer en fil kaldet ftpd.sock (skal den være på 0 bytes???).

Jeg vil ikke betvivle at du kan få extauth til at virke, men det er bare
ikke den rigtige måde at lave MySQL authentication i PureFTPd. Der er
indbygget MySQL support (skal naturligvis enables når du kompilere
PureFTPd), det er meget nemt at bruge og eksemplet i dokumentationen er
nok til at klare langt de fleste situationer.

Drop extauth, med mindre det er yderst nødvendigt og brug native MySQL
support.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : PEF

Dato : 16-02-05 22:53

Det er lykkedes at få hul igennem ved at benytte pureftpd med virtuelle
users. Det virker - selv om det måske ikke er den smukkeste må at løse
problemet på - så derved bliver det indtil videre. Måske har jeg senere
tålmodighed til at rode med en mySQL-løsning. At skulle compilere min egen
udgave af pureftpd med mysql-support, og dertil udarbejde et sh-script til
start og stop af ftp'en, er lige i overkanten på dette tidspunkt (newbie).

Tak for hjælpen.
/Peter