brænding i fedora
Fra : enghavevej

Dato : 13-02-05 14:18

jeg har hentet fedora core 3, men den kan ikke finde nin dvd/cdbrænder.
x-cdroast skriver noget om scsi-emulation.
Er der en der gider hjælpe mig, således jeg kan få det til at virke.
jeg har altid kørt mandrake, og der fandt systemet min brænder helt af
sig selv, så hvad gør jeg.
Olsen.

Fra : Carsten

Dato : 13-02-05 14:44

enghavevej wrote:

> [...]
> Er der en der gider hjælpe mig, således jeg kan få det til at virke.
> jeg har altid kørt mandrake, og der fandt systemet min brænder helt af
Hej
hvis jeg ikke tager fejl er det noget med at du skal montere din dvd brænder
når du har anbragt en dvd i den, det er en at de gode ting ved Mandrake, den
har automount,
/Carsten

Fra : Mads Jensen

Dato : 13-02-05 17:04

enghavevej wrote:
> [...]
> Er der en der gider hjælpe mig, således jeg kan få det til at virke.
> jeg har altid kørt mandrake, og der fandt systemet min brænder helt af

Hvis din kerne hedder noget med 2.4.* (skriv "uname" i en terminal), så
skal du højst sandsynligt tilføje følgende linie i /etc/lilo.conf
append="hdd=ide-scsi"

Bruger du GRUB eller en kerne 2.6.* (så burde xcdroast vel ikke skrive
noget om SCSI emulering?), skal jeg ikke kunne sige hvordan man gør.

mvh.
--
Mads Jensen - remove z's in email

If the code and the comments disagree, then both
are probably wrong. -- Norm Schryer