Server installation
Fra : Jacob Pristed

Dato : 13-02-05 13:02

Hej
Jeg skal opsætte en filserver-server hvor jeg skal kunne kryptere mine
harddiske.
Det er i hovedetræk mine krav, hvad OS(linux) skal jeg vælge !

VH Jacob

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 15-02-05 17:48

Jacob Pristed wrote:
> [...]
> harddiske.
> Det er i hovedetræk mine krav, hvad OS(linux) skal jeg vælge !

Alle distribution kan det - vælg en med kernel 2.6.4 eller nyere. Du kan
læse mere om den nye form for kryptering her:

http://www.saout.de/misc/dm-crypt/

Det er ikke pæn GUI eller klik-og virk endnu, men du kan som alternativ
overveje bestcrypt fra http://www.jetico.com/ - som hvad jeg kan læse
mig til er gratis, og har den fordel, at du faktisk kan flytte en
container (krypteret fil med filsystem i) til Windos, og læse/skrive i
den der (hvis du vælger et filsystem som både Linux og Windos forstår).

Det tredje alternativ en den "gamle" cryptoloop variant, som stadig er
understøttet i de nye kernels, men som med tiden ryger ud.

Håber det var hjælp nok ?

Jørn

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-02-05 12:00

Jacob Pristed wrote:

> Hej
> Jeg skal opsætte en filserver-server hvor jeg skal kunne kryptere mine
> harddiske.
> Det er i hovedetræk mine krav, hvad OS(linux) skal jeg vælge !

Jeg tror den diskkryptering Poul-Hennig Kamp har implementeret
til FreeBSD er det sikreste du kan finde.

--
Kasper Dupont

Fra : brisling

Dato : 23-02-05 02:15

hejsa.. tjek denne post
http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=31363¨

hvis du prøver at følge den, vil jeg gerne høre om den virker der var en
del mennesker der meldte positivt tilbage på den.
mvh
Brian
ps.. håber den kan dække dit behov selv om den er lidt gammel.