Zepto 4200, hvilken linux distro?
Fra : LR

Dato : 13-02-05 10:40

Hej

Hvilken Linux distro kører fornuftigt på en Zepto 4200 laptop?

Jeg har leget noget med Mandrake 10.1, men den er ustabil, intet net, så den
har jeg opgivet.
Jeg har prøvet at boote på Suse 9.2 live CD. På et tidspunkt under boot
forsvinder skærmbillede og dukker aldrig op igen. Har prøvet forskellige
opløsninger.
Knoppix virker ok, med vil have en HD installation.

Jeg er ikke den store linux bruger, skal bare have noget der virker.
Skærmopløsning skal helst være 1400x1050 da billedet ellers ser lidt træls
ud på min laptop.

(Er ved at hente Fedora nu)

mvh Lars

--
http://www.oz1hmn.dk
http://www.aal-bryg.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-02-05 11:00

LR wrote:

> Knoppix virker ok, med vil have en HD installation.

Knopix kan du også installere på HD, derudover så bygger den på Debian, så
mon ikke også at den kan køre på den?
Måske er det letter at få installeret Ubunto, den bygger vist også på en
Debian,,,

Ivar Madsen

Fra : Christian Dias Løgbe~

Dato : 14-02-05 23:47

On Sun, 13 Feb 2005 10:39:33 +0100, LR wrote:

> Hej
>
> Hvilken Linux distro kører fornuftigt på en Zepto 4200 laptop?

Bruger selv Gentoo, men det kræver at man har prøvet det før ;)
Og forøvrigt lækker maskine ;)

> [...]
> Jeg har prøvet at boote på Suse 9.2 live CD. På et tidspunkt under boot
> forsvinder skærmbillede og dukker aldrig op igen. Har prøvet forskellige

Fejlen har ikke noget med opløsningen at gøre. Du skal slå framebuffer
fra (eller er det til?) hvilket gøres med en kernel-option ved boot.

> [...]
>
> Jeg er ikke den store linux bruger, skal bare have noget der virker.
> Skærmopløsning skal helst være 1400x1050 da billedet ellers ser lidt træls

Skærmopløsningen skulle umiddelbart være ret enkel at indstille i
/etc/X11/XF86Config eller /etc/X11/Xorg.conf, evt. med de dertil
indrettede interaktive scripts (af samme navn)

> (Er ved at hente Fedora nu)

Lyder umiddelbart som et fornuftigt bud, især hvis man ikke har den store
erfaring / ikke har tid/lyst til at rode med en masse
> mvh Lars

Hilsen Christian