mount_smbfs og problemer med Apache
Fra : Anders Jensen

Dato : 09-02-05 16:35

Jeg køre følgende mount kommando i min FreeBSD v5.3:

mount_smbfs -I 192.168.0.2 -u nobody //mydomain\username@hostname/share
/usr/local/www/public_html/winshare/

Når jeg køre den, bliver jeg bedt om et password, hvorefter jeg skriver
kodeordet på den lokale bruger på min Windows server. Det virker fint og
jeg får et share på min FreeBSD.

Min Apache køre med "nobody" som bruger og ./winshare/ mappen har fuld
rettighed til "nobody".

Hvis jeg som root, har en shell adgang, så kan jeg fint tilgå alle filer
i det share. Jeg kan oprette filer og kopiere filer frem og tilbage
mellem min Windows og min unix.

Mit problem er min Apache v2.0.52 webserver - hvis jeg tilgår min
../winshare/ mappe fra en browser, så viser den fint en directory
listning men hvis jeg prøver at hente en fil, så sker der ikke noget!?
F.eks. hvis jeg vil se et JPEG billede, så opføre den sig som om, at
filen ikke eksistere! Hvis jeg prøver at downloade/køre en .AVI, så
spørger den fint hvad jeg vil gøre med filen (gemme eller køre den) men
ligemeget hvad jeg vælger, så gør den ikke mere.

Konklusion - det virker fint i shell, men via webbrowser kan jeg ikke få
adgang til mine filer. Jeg er ret sikker på, at både share og
rettigheder burde være rigtige, så jeg mistænker lidt Apache for ikke at
kunne håndtere/tilgå sådant et share, men hvordan gør man det ellers?

Anders.

Fra : Anders Jensen

Dato : 11-02-05 11:55

> mount_smbfs -I 192.168.0.2 -u nobody //mydomain\username@hostname/share
> /usr/local/www/public_html/winshare/

Er der ingen der har erfaring med dette?

Anders.