Freesbie
Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 08-02-05 13:06

Hej
Jeg har netop downloaded denne livecd, og er rimeligt imponeret af ydelsen
i forhold til Debian/Konppix som jeg ellers bruger. Kan nogen her fortælle
mig om det er en god eller dårlig ide at satse på en install af denne
version ?

Fra : Lars Kristensen

Dato : 08-02-05 23:31

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:
> [...]
> i forhold til Debian/Konppix som jeg ellers bruger. Kan nogen her fortælle
> mig om det er en god eller dårlig ide at satse på en install af denne

Pas på med denne dist. Den kommer altid tilbage uanset hvor meget du
prøver at smide den væk. Og vend aldrig rykken til den du risikere at få
den i/på nakken.

- Lars

(Sorry - ku' ik' la' vær')

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 08-02-05 23:50

Lars Kristensen wrote:

> Pas på med denne dist. Den kommer altid tilbage uanset hvor meget du
> prøver at smide den væk. Og vend aldrig rykken til den du risikere at få
> [...]

Helt ok, men tror du ikke nærmere den rygger i naggen eller
--
/Sv-E

Fra : Claus Albæk

Dato : 10-02-05 10:55

> [...]
> i forhold til Debian/Konppix som jeg ellers bruger. Kan nogen her fortælle
> mig om det er en god eller dårlig ide at satse på en install af denne

Hvad kan man sige... FreeBSD just works(tm)
jeg tror ikek du vil blive skuffet, FreeBSD er en klippestabil og hurtig
platform.

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 10-02-05 11:05

Claus Albæk wrote:
> Hvad kan man sige... FreeBSD just works(tm)
> jeg tror ikek du vil blive skuffet, FreeBSD er en klippestabil og hurtig
> platform.

Se jeg er jo helt overbevist om at den ikke skuffer , men mit spørgsmål
var jo nok lidt vagt formuleret, det går egentlig på om installationen fra
denne livecd er på højde med hvad man får hvis man downloader de
efterhånden 3-4 cd'ere som ellers kræves til FreeBSD?

Er der forøvrigt et pakkehåndteringsprogram til BSD som kan udrede
afhængihedder ?
--
/Sv-E

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 10-02-05 11:46

Svend-Erik Kj?r Madsen <sv-erik@stofanet..dk> wrote:

> Er der for?vrigt et pakkeh?ndteringsprogram til BSD som kan udrede
> afh?ngihedder ?

Ja.

--
jlouis

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 10-02-05 12:01

Jesper Louis Andersen wrote:
> Ja.

Jam, tak for svaret, og navnet er ?
--
/Sv-E

Fra : Claus Albæk

Dato : 11-02-05 14:36

Svend-Erik Kjær Madsen wrote:

> Jam, tak for svaret, og navnet er ?

pakkehåndertings 'programmerne' er Ports og Packages (pkg_add vil du nok
komme til at se en del til :))

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 10-02-05 12:16

> [...]
> denne livecd er på højde med hvad man får hvis man downloader de
> efterhånden 3-4 cd'ere som ellers kræves til FreeBSD?

emmmm, hvad forhindre dig i at bruge mini-iso'et ? freebsd kræver ikke
at du henter 3-4 cd'er.

> Er der forøvrigt et pakkehåndteringsprogram til BSD som kan udrede
> afhængihedder ?

http://freebsd.org/handbook

læs kapitel 4.

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 10-02-05 13:44

On Thu, 10 Feb 2005 12:16:04 +0100, Ole Guldberg Jensen wrote:

> emmmm, hvad forhindre dig i at bruge mini-iso'et ? freebsd kræver ikke
> at du henter 3-4 cd'er.

> http://freebsd.org/handbook
>
> læs kapitel 4.
Tak for svaret, er gået igang med at læse håndbogen, beklager de dumme
spørgsmål, men hvis jeg ikke stiller dem, får jeg jo intet at vide

Fra : Claus Albæk

Dato : 11-02-05 14:34

> [...]
> denne livecd er på højde med hvad man får hvis man downloader de
> efterhånden 3-4 cd'ere som ellers kræves til FreeBSD?

1 CD
> Er der forøvrigt et pakkehåndteringsprogram til BSD som kan udrede
> afhængihedder ?

ja, i allerhøjeste grad, og jeg vil mene at FreeBSD's system er andre
systemer overlegent i og med at du selv vælger, om du vil køre binært
eller compile skidtet fra source selv... tophat!!