Tvguide-reminder program til desktoppen?
Fra : Stig Sørensen

Dato : 06-02-05 14:00

Hejsa.

Lige nu bruger jeg min mobiltelefon's indbygget kalender til at huske at
se visse ting i fjernsynet. Jeg bruger dog også min mobil som
planlægningskalender og det kan hurtigt blive uoverskueligt.

Findes der et reminder program der kan vise næste event på desktoppen?
Behøver ikke fine finesser eller ligende, bare den med tekst kan skrive
næste event i kalenderen (hvad jeg skal huske at se i fjernsynet

Har I nogle forslag? Ram-forbruget og ligende skal selvfølgelig være
helt i bund af programmet.

Pft.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-02-05 09:43

Stig Sørensen skrev:

> Findes der et reminder program der kan vise næste event på
> desktoppen?

Nu skriver du ikke hvilken desktopmanager, om nogen, du bruger, men
kalarm kunne være en løsning hvis du er til KDE.

Ellers ku' du simpelthen bruge at(1):

#v+

$ echo 'echo Der er tv-avisen om fem minutter.' | at 19:25

#v-

Så får du en påmindelse pr. email kl. 19:25.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
SubZeroNet, Copenhagen, Denmark

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-02-05 19:27

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Ellers ku' du simpelthen bruge at(1):
> $ echo 'echo Der er tv-avisen om fem minutter.' | at 19:25
> Så får du en påmindelse pr. email kl. 19:25.

Jeg ville bruge festival

festival --tts /home/ivar/bin/besked

den læser så den tekst der står i filen besked op, naturligvis sættes den så
igang med "at" på ligende måde som du satte echo igang.

Ivar Madsen