Kan ikke lave sub-folders i imap...
Fra : Jan Birk

Dato : 05-02-05 18:45

Hi,

Jeg vil gerne kunne lave sub-folders på/i min imap server. Jeg har
prøvet med både Washinton (http://www.washington.edu/imap/) og med
Dovecot (http://www.dovecot.org/) uden held.

Der kommer ikke nogle fejl i loggen på serveren og heller ikke i
Thunderbird mailklienten. Hvis jeg prøver med min web-klient
(SquirrelMail) kommer følgende fejlmeddelse:

----------------
ERROR : Could not complete request.
Query: CREATE "aha/fg"
Reason Given: CREATE failed: Can't create mailbox node /home/jb/aha/:
File exists
----------------

Filen 'aha' findes jo, men det er jo en sub-folder som jeg ønsker at
lave....

Er der nogen som har en ide om hvad jeg gør forkert - eller mangler at gøre?

/Jan

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 05-02-05 19:19

On Sat, 05 Feb 2005 18:44:44 +0100, Jan Birk wrote:

> Hi,
>
> Jeg vil gerne kunne lave sub-folders på/i min imap server. Jeg har
> prøvet med både Washinton (http://www.washington.edu/imap/) og med
> Dovecot (http://www.dovecot.org/) uden held.

wu-imap understøtter mig bekendt slet ikke subfolders. Dovecot ved jeg
ikke rigtigt noget om.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 05-02-05 19:22

On Sat, 05 Feb 2005 19:18:59 +0100, Simon Lyngshede wrote:

> wu-imap understøtter mig bekendt slet ikke subfolders. Dovecot ved jeg
> ikke rigtigt noget om.

Oh, lige en anden ting... prøver du at have et dir og en fil med samme
navn i samme directory? Det kan man nemlig ikke.

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Rune Maagensen

Dato : 06-02-05 00:31

Simon Lyngshede wrote:

> wu-imap understøtter mig bekendt slet ikke subfolders.

Jo de gør, men man er nødt til at kalde den ovenstående folder for
"familie/" i stedet for blot "familie". Problemet er så at man ikke kan
have mails, men kun andre subfoldere i "familie/". Hvis man opretter en
mail-mappe med "/" i slutningen bliver der oprettet et normalt biblotek
i filsystemet, ellers bliver der oprettet en fil.

UW-imap er yderst utidssvarende og jeg kan kun anbefale at installere
Courier-imap i stedet for. Den understøtter nemlig subfolders og er
meget nemmere at have med at gøre (medmindre du bruger ældgamle
mozilla-mail).

/Rune

Fra : Simon Lyngshede

Dato : 06-02-05 00:37

On Sun, 06 Feb 2005 00:30:32 +0100, Rune Maagensen wrote:

> [...]
> Courier-imap i stedet for. Den understøtter nemlig subfolders og er
> meget nemmere at have med at gøre (medmindre du bruger ældgamle

Det er helt korrekt, min fejl. Jeg undersøgte lige wu-imapds hjemmeside
og der er en beskrivelse af problemet. Begrænsningen ligger egentligt
mere i mbox formatet end wu-imap selv (sådan beskrive de det i
hvertfald). http://www.washington.edu/imap/IMAP-FAQs/#1.10

--
Simon Lyngshede
simon@giraf.spiceweasel.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 06-02-05 10:13

> [...]
> mail-mappe med "/" i slutningen bliver der oprettet et normalt biblotek
> i filsystemet, ellers bliver der oprettet en fil.

Det var det. Jeg takker mange gange.

/Jan